Známy lekár hovorí: Najčastejšie je človek chorý z lenivosti a chamtivosti!

Nikolaj Michajlovič Ámosov – veľký vedec, slávny kardiochirurg, ktorý zachránil tisíce životov. Operovať prestal v 79 rokoch. Zomrel vo veku 89 rokov.

Študoval problematiku zdravie, metódy dlhovekosti, v posledných rokoch svojho života aplikoval zdravý životný štýl.

Nikolaj Michajlovič o sebe:

„Telocvik je pre mňa jeden zo základov života. Musím vám rozprávať príbeh. V ranom detstve som vyrastal sám a „programy“ telesného vývoja som neprevádzkoval. Práca v hospodárstve mi dodala silu, ale nie obratnosť: nenaučil som sa plávať, tancovať a jazdiť na bicykli. Od telesnej výchovy som utekal ako v škole, tak aj v ústave. Ale vždy som bol zdravý. Na vojne ma prvýkrát stretol ischias, ktorý sa potom často opakoval, možno od dlhých operácií.

V roku 1954 to bolo veľmi zlé: na röntgenovom snímku boli viditeľné zmeny na stavcoch. Vtedy som si vytvoril vlastnú gymnastiku s 1000 pohybmi: 10 cvičení, každé 100krát. Pomohlo to. Pridal som ranné behy. Systém som doplnil o rôzne obmedzenia v strave: striktne som si držal váhu na najviac 54 kg. Premýšľal som nad fyziológiou zdravia a objavil „režim obmedzení a zaťažení.“

Učenie akademika Ámosovho

Vinu za svoje choroby nesie len človek sám. Najčastejšie trpí lenivosťou a chamtivosťou, ale niekedy z nerozumu, nevedomosti a nedostatku zdravého rozumu.

Nie je potrebné spoliehať na medicínu: obávajte sa padnúť do ruky lekárom! Liečia veľa chorôb, ale nemôžu človeka uzdraviť. Nemôžu ani naučiť človeka, ako byť zdravým.

Aby sme sa stali zdravými, vyžaduje to naše sústavné a značné úsilie. Nahradiť ich nemožno ničím. Našťastie je človek tak dokonalý, že prinavrátiť zdravie je možné takmer vždy. Len nevyhnutná miera úsilia narastá so starobou a prehlbovaním chorôb.

Pre zdravie sú rovnakou mierou nevyhnutné štyri podmienky:

fyzická aktivita
diétne obmedzenia,
otužovanie sa,
čas a schopnosť relaxovať.
Stačí 20-30 minút fyzickej aktivity denne.

Musíte sa obmedziť v jedle. Udržujte si váhu: výška (v cm) mínus najmenej 100.

Schopnosť odpočívať – ​​je to veda, ale ešte k nej potrebujete povahu.

Lekári liečia choroby, ale zdravými sa môžete stať len vlastným úsilím. Prestaň sa sťažovať, choroba je preč. Musíte sa snažiť!

Osobitnú pozornosť venoval téme výživy a stravovaniu. Zdôrazňoval, že je dôležité, čo jete a koľko jete. Zdôrazňoval výnimočnú úlohu vitamínov, stopových prvkov a ďalších biologických látok, ktoré možno získať iba z čerstvého ovocia a zeleniny. Minimálna dávka 300 gramov denne, maximálna 1 kilogram. Čím pestrejšie, tým lepšie. Náhrada surovej zeleniny varenou je neplnohodnotná. Kulinárske spracovanie ničí vitamíny.

O tukoch…

Tuky obsahujú veľa kalórií, deväť na gram. Tuky nie sú vo svojej čistej podobe potrebné. Nemusíte nutne konzumovať olej alebo masť. Mnoho tukov je v mlieku, mäse, dokonca aj v chlebe. Vitariáni môžu bezpečne jesť rastlinnú stravu – telo syntetizuje tuky zo sacharidov a bielkovín.

Tuky vo forme cholesterolu sa môžu ukladať v cievach. Proti skleróze môže pomôcť iba hlad a telesná výchova. Ale ak sa objaví skleróza ciev mozgu, potom sú potrebné aj lieky.

O bielkovinách…

Mýtus: bez plnohodnotných bielkovín nemôže človek prežiť. Milióny ľudí po celé generácie nekonzumovali živočíšne bielkoviny, ktoré obsahujú esenciálne aminokyseliny, a vegetariáni netrpia žiadnymi fyzickými nedostatkami. Okrem toho organizmus nemôže spracovať prebytočné bielkoviny, proteíny zanechávajú veľa produktov rozkladu, metabolizmus stúpa, čo je sotva užitočné. Netreba sa nadmerne zaoberať bielkovinami.

O sacharidoch…

Ak budete jesť veľa sladkého, neudržíte váhu v norme. Sacharidy sú potrebné, ale ako zdroj sacharidov si vyberajte sladké ovocie a obilniny (kaša). V žiadnom prípade nie čistý cukor, je to chemický prvok s veľmi vysokým obsahom kalórií -1 gram cukru sú 4 kalórie.

Veľmi užitočné sú čerstvo vylisované ovocné a zeleninové šťavy: môžete ich piť v neobmedzenom množstve, ale určite pite rôzne. Naopak v polievkach je veľa solí, ktoré vznikajú z vriacej vody a v nej varenej zeleniny, najmä varíme ak ju dlho.

Odhalil mnoho nedostatkov a dogiem medicíny:

Medicína dokáže liečiť choroby, ale každý rok je stále viac chorých.
Lekári sú zaslepení vierou v silu piluliek.
Obávajte sa padnúť do rúk lekárom!
Medicína sa zameriava na chorobu a nie na zdravie a úplne neveria v obranné sily organizmu.
Rady k obmedzeniu pohybu, zostávať v pokoji, jesť lepšie počas choroby, odporujú ľudskej povahe. Pohyb, svalová aktivita a čiastočný hlad pomôže človeku zotaviť sa a nebyť chorý.
Človek je silný. Jeho nešťastie je spôsobené netrénováním „pracovných“ funkcií, nadmerným tréningom „regulátorov“ kvôli podmienkam spoločenského života, ktoré sa dostali do konfliktu s biológiou. Moderná civilizácia ponúka človeku pre zdravý a dlhý život oveľa viac príležitostí než obmedzenia. Treba ich vedieť používať: odmietnuť prebytočné jedlo a teplo, zaplniť nedostatky fyzickej aktivity a potlačiť nadmerné psychické podnety.

You Might Also Like