Ženy, pozor! Pozrite sa, čo by ste mali jesť podľa svojho veku, aby ste ostali zdravá a zabránili predčasnému starnutiu.

Každému z nás je jasné, že s pribúdajúcim vekom, je čoraz ťažšie si udržať svoj mladistvý vzhľad a ideálnu postavu. Nie je to len tým, že aktivita každým rokom klesá, ale postupne sa mení aj hormonálna rovnováha, ktorá má za následok priberanie. Príkladom sú ženy počas menopauzy kedy sa ľahko prebytočné kalórie z jedla prichytávajú k nášmu pásu a bokom.

 

V dnešnom článku vám prinášame ako by mal vyzerať váš jedálniček vzhľadom k vášmu veku, aby ste čo najdlhšie vyzerali čo najmladšie.

Strava po 60-tke

Toto obdobie je obdobím rýchleho hromadenia toxínov. Organizmus ťažšie absorbuje pre zdravie dôležité vitamíny a minerály. Bohužiaľ, aj imunitný systém je oslabený a preto pre jeho udržanie si je potrebné, aby sa zvýšil príjem zinku. Dobrým zdrojom je – mäso, mliečne výrobky, celozrnné produkty a strukoviny.

Taktiež je nutné používať produkty s vysokým obsahom vitamínu D, ktorý sa nachádza vo vajciach, mastných rybách, alebo v treščej pečeni. Zo svojej stravy môžete vylúčiť všetky nezdravé jedlá a jednoduché sacharidy a tuky zvýšiť. Sú nevyhnutné pre správne fungovanie mozgu.

A áno, v tomto veku si môžete taktiež dopriať aj alkoholický nápoj. Pohár červeného alebo bieleho vína, 0,5 dcl koňaku alebo whisky vám neuškodí, práve naopak.

Strava po 50-tke

Po 50-tke sa kosti stávajú krehkými, oslabujú sa kĺby, vznikajú problémy s kardiovaskulárnym systémom. Preto vaším hlavným cieľom je zabezpečenie optimálneho množstva živín, potrebných pre zdravie kostí. Pre doplnenie vápnika je potrebné, aby ste sa vzdali slaných jedál, kávy, silného čaju, a do stravy pridať každý deň jednu porciu tvarohu s 2,5 % tuku.

Denná dávka by mala byť okolo 600 g zeleniny a do 400 g bobúľ a ovocia. Vláknina, ktorá sa v nich nachádza, podporuje vylučovanie cholesterolu a normalizuje žalúdok a črevá. Dôležité: nezaťažujte sa mäsitými jedlami a bujóny je lepšie vymeniť za zeleninové vývary.

Denná norma kalórií – 1300. Jeden alebo dva krát za týždeň si dajte pôstny deň a zo svojho jedálnička vynechajte mäso a rybu.

Strava po 40-tke

Vo väčšine prípadoch sa po 40-tke začína objavovať nadváha a preto je dôležité venovať pozornosť na spotrebu cukru a rafinovaných škrobových sacharidov. Okrem toho, v tomto veku ste náchylnejšia na problémy s vysokým krvným tlakom, čo znamená, že by ste mali obmedziť aj spotrebu soli.

Psychoterapeuti nazývajú tento vek krízou. Hormón dobrej nálady – sérotonín – sa nachádza v správnom množstve v týchto potravinách: ovsené vločky, morčacie mäso, červená paprika, čokoláda. Nezabúdajte na rybu. Poly nenasýtené tuky, ktoré sa v nej nachádzajú, chránia cievy, aktivujú pamäť, zlepšujú duševné schopnosti. Ale cez deň len jedna porcia mäsa alebo ryby.

Strava žien po 40-tke by mala obsahovať veľa zeleniny, ovocia a bobúľ, čierny čaj vymeniť za zelený. V závislosti na fyzickej aktivite – vaša každodenná norma kalórií je 1300 – 1500.

Strava po 30tke

Deti, kariéra, neustále rozrušenia uberajú z energie. Vitamíny, minerály a antioxidanty sú nevyhnutné pre váš jedálniček. Okrem toho, pre vás sú dôležité živočíšne bielkoviny – dodávajú stavebný materiál pre svaly. V tomto prípade je nutné prijímať bielkoviny niekoľko krát počas dňa, a nie len večer. Ak plánujete tehotenstvo, pridajte do svojho jedálnička potraviny bohaté na kyselinu listovú.

Minimalizujte príjem škrobových sacharidov a cukrov, ale zamerajte sa na zdravé tuky a veľké množstvo zeleniny. Tieto potraviny sú výživné, a čo je dôležité, poskytujú konzistentné a postupné uvoľňovanie energie. Jeden druh mliečneho výrobku za deň stačí.

Denné množstvo kalórií – okolo 2000. Vysokú úroveň energie bude poskytovať červené mäso, zelená zelenina, orechy, strukoviny, semená.

Záver

Stravujte sa správne: v 30-tke podporujte úroveň energie,  v 40-tke konzumujte veľa antioxidantov, v 50-tke si vyberte potraviny pre zdravé črevá a v 60-tke zabráňte vyblednutiu kognitívnych funkcií. A nezabudnite zdieľať užitočné informácie so svojimi priateľmi na sociálnych sieťach!

You Might Also Like