Za týždeň aj pol lahšia o 5kg? Možno to znie ako sen. No s touto bielkovinovo-vitamínovou dietou to hravo zvládnete!

Healthy lifestyle, a healthy diet and daily routine. Diet. Choice of girls: being fat or slim. Healthy lifestyle and bad habits.

Hoci sa nachádzame uz za pólkou leta, nie každému z nás sa už podarilo dosiahnuť vytúženú postavu do plaviek. Ak sa aj vy vidíte v tejto situácii neváhajte, a vyskúšajte revolučnú bielkovinovo-vitamínovú diétu.

 

Už podľa názvu tejto diéty je jasné, z čoho bude pozostávať jedlo, ktoré počas nej konzumuje. Príjmom bielkovín a vitamínov získa vaše telo potrebné množstvo živín a vlákniny. Takýto druh jedla podporuje predovšetkým trávenie a napomáha k zrýchleniu metabolizmu.

Na úvod je dôležité podotknúť, že žiadne chudnutie nie je možné bez príjmu tekutín. Počas celej diéty nezabúdajte na pitie vody. Do vášho pohára si okrem nej môžete pridať citrón či limetku.

Zelenina a ovocie obsahujú minerály, ktoré majú na vaše telo antioxidačný, čiže očisťujúci účinok. Vďaka fruktóze a vláknine, ktorá je základom pre zdravý metabolizmus bude vaše telo už o niekoľko dní porovnateľne vyzerať lepšie. V ovocí sa okrem neoceniteľných, prírodných vitamínov nachádza aj množstvo tekutín, ktoré je dobre prijímať obzvlášť pri zvýšenej fyzickej aktivite. Na rozdiel od stravy obsahujúcej viac sacharidov, vedia lepšie zasýtiť.

 

JEDÁLNIČEK:


Čo sa týka praxe, dobré sú pre vás všetky druhy zeleniny či už repa, kapusta, šalát, špenát, uhorky, cuketa, paradajky, baklažán alebo koreňová zelenina. Z ovocia by ste mali vyberať najmä jablká, pomaranče, mandarínky, citrusy, bobuľové ovocie a melón, ktorý je bohatý na vodu. Avšak  nie každé ovocie celkom ideálnym spôsobom napomáha pri snahe o úbytok váhy. Pokúste sa vyhnúť hroznu, mandliam alebo mangu. Tieto druhy plodov sú známe ich vysokou hodnotou sacharidov.

Svoje stravovacie návyky by ste mali rozšíriť aj o jedlá bohaté na bielkoviny. Jedzte hydinu, chudé mäso, ryby, vajcia, tvaroh, jogurty, cottage cheese, syry s nižším obsahom tuku a kvalitné šunky.

 

Potraviny, od ktorých ruky preč!
Ak chcete chudnúť a zároveň ak chcete, aby vaše chudnutie bolo efektívne a dlhodobé, vyhnite sa týmto potravinám: pečivo, obilniny, vločky, ryža, omáčky, majonézy, kečup, dresingy, sladkosti, jedlá s vysokým obsahom tuku, tučné mäso a sladkosti. Taktiež sa neodporúča piť káva, čaj s cukrom, alkohol  a sladené vody. Hoci to bude pre vás spočiatku náročné, neskôr si už ani nebudete vedieť predstaviť, že ste mohli jesť niekedy inak!

Aby sa vám ľahšie začínalo, prinášame vám pestrý stravovací jedálniček na 5 dní. Neskôr môžete jedlo prispôsobiť vašej chuti a zároveň pravidlám bielkovinovo-vitamínovej diéty.

 

1. deň
Raňajky: 2 vajcia na tvrdo
Desiata: 1 grapefruit alebo 100 g ananásu
Obed: 150 – 200 g vareného hovädzieho mäsa
Olovrant: 2 hrušky alebo 2 jablká
Večera:100 g vareného kuracieho mäsa

2. deň:
Raňajky:
 250 g tvarohu
Desiata: 1 grapefruit
Obed: 150 g vareného morčacieho mäsa
Olovrant: 1 uhorka a 1 paradajka
Večera: 150 g pečenej hovädziny

 

3. deň:
Raňajky: 100 g tvarohu
Desiata: 1 kiwi alebo 1 pomaranč
Obed: 200 g dusenej ryby
Olovrant: 1 mrkva a 1 paprika
Večera: 150 g pečených kuracích pŕs

4. deň:
Raňajky: 200 g bieleho jogurtu
Desiata: 1 pomaranč
Obed: 200 g pečenej ryby
Olovrant: šalát z kapusty a petržlenu
Večera: 150 g dusenej kuraciny

5. deň:
Raňajky:
 omeleta z dvoch vajec a plátok syra
Desiata: 1 jablko a kiwi
Obed: 200 g morčacieho mäsa
Olovrant: 1 varená červená repa
Večera: 100 g grilovanej ryby

 

Samozrejme nemusíte prvých 5 dní striktne dodržiavať a nejesť nič iné. Je to len nápad, ktorý by vás mohol nakopnúť na začiatku. Potrebné je udržať si diétu minimálne 10 dní a až neskôr pridávať potraviny ako vločky, ryža alebo horká čokoláda. Nenechajte sa však oklamať prvými schudnutými kilami. Ak má byť vaša diéta efektívna, dodržujte ju poctivo!

Prajeme vám veľa šťastia pri ceste k vytúženej, štíhlej línii.

 

 

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

You Might Also Like