Za toto mu klienti platia drahé peniaze, vy to máte zadarmo: Špičkový dietológ poradil jednoduchú vec, vďaka ktorej vám ubudne z brušného tuku!

Dietológ Lukas Nikolova z prestížnej Hill Clinic prezradil, čo hovorí svojim klientom, ktorý za ním prichádzajú s prosbou o pomoc pri chudnutí. Za túto radu si oni platia, no pre vás je úplne zadarmo!

Zhoďte z brušného tuku počas jedného týždňa!

Pozor na cvičenie, je to chyták: Toto vám nakopne metabolizmus ešte lepšie!

Cvičiť nemôže každý. A najväčšia chyba je to, že ľudia si jednoducho zrazu zmyslia, že potrebujú schudnúť, pričom roky sa takmer nehýbali. Takýto prudký nárast aktivity je nesmiernou záťažou na kĺby aj celý pohybový aparát. Keď chcete začať intenzívnejšie cvičiť, vždy sa najskôr poraďte s odborníkom, či vám to neublíži ešte viac. Ja odporúčam svojim klientom, aby počas prvého týždňa zabudli na fitnescentrum a každý deň strávili aspoň 20 minút súvislou chôdzou (ideálne rýchlejšou, ale vždy tak, aby to zvládali vaše kĺby). Táto metóda doslova prebudí váš metabolizmus. Je to bezpečné a neskutočne účinné riešenie.

Strava dokáže úžasné veci: Stačí pritom vymeniť len pár vecí a kilá pôjdu dole!

Neuznávam diéty, počas ktorých do seba týždeň alebo dva trýznite svoje telo jedným typom jedla. Stačí, ak v strave zmeníte len pár vecí a dokáže to úžasne pomôcť vášmu tráveniu. Takto sa môžete zbaviť množstva uloženého tuku a zabránite tomu, aby ho telo ukladalo. A ešte jedna dôležitá vec, ktorú ľudia častokrát ignorujú – soľ a nadmerné solenie je počas chudnutia rovnakým nepriateľom ako cukor a nadmerná konzumácia sladených dobrôt.

Dajte na tieto kombinácie jedál.

 

Jedálniček na týždeň:

Variácie raňajok (najdôležitejšie jedlo dňa):

Ovsené vločky s orechmi, trochou vanilky a s hrozienkami – ideálne bez mlieka, masla a medu. Hrozienka môžete pred konzumáciou namočiť do horúcej vody, napučia a budú ešte sladšie.

Praženica so zeleninou, môžete na prípravu použiť aj rastlinný olej, ale v čo najmenšom množstve a ideálne olivový olej.

Pečivo si tiež môžete dopriať na raňajky, avšak vymeňte klasický chlieb z kvásku, za nekvasený– napríklad írsky chlieb. Dajte s k nemu kuracie mäso, nízkotučný tvaroh (namiesto syra, ak syr tak s nižším obsahom tuku) a paradajky. Uberte aj na vašej spotrebe kávy. Raz za týždeň si môžete dopriať aj viac šálok, zvyšok týždňa ej dobré vyhýbať sa jej, prípadne, dať si len jednu šálku.

Zdravé lievance bez múky a cukru – múku vymeňte za zomleté ovsené vločky, zmiešajte ich s nízkotučným tvarohom, vajíčkom a roztlačeným banánom. Namiesto vyprážania ich pripravte v rúre.

Takto pripravíte aj palacinky, namiesto múky zvoľte ovsené vločky. Pripravte ich na hrubej panvici, ktorú najskôr prejdete rozkrojený zemiakom, palacinky sa nepripália ani bez tuku.

Variácie na obed:

Ryža je výborná surovina, bohatá na sacharidy, vitamíny a energiou. Najlepšia je hnedá ryža, ktorú si môžete dopriať s kuracím soté, namiesto soli ochucujte sójovou omáčkou a mletým korením.

Dusená kapusta s hoväzdím mäsom.

Pohánka je tiež výborná príloha, ak chcete schudnúť. Zmiešajte ju so zeleninou orestovanou na cesnaku a trochou tvrdého syra.

Rizoto s hráškom a tuniakom, prípadne kuracím mäsom.

Cestoviny z celozrnnej múky s kuracím mäsom, olivami a paradajkami.

Plnené kapustové listy mletým mäsom a ryžou – bez ďalšej prílohy.

Variácie olovrantu:

Pohár ovocia.

Upečené jablká s tvarohom.

Nekvasený chlieb a tzatziky omáčka.

Ovsenné vločky so strúhanou mrkvou a jabĺčkom.

Nízkotučný tvaroh s kokosom.

Nízkotučný tvaroh s trochou medu a kyslým ovocím.

Na večeru:

Šalát z kuracieho mäsa a čerstvej zeleniny, pokvapkaný olivovým olejom.

Nekvasený chlieb s mozzarellou, morčacou šunkou a paradajkou.

Kuracia pečienka restovaná s hrachom a paradajkami.

Pečený pstruh na masle so zeleninou.

Šalát s orechmi a ľahkou jogurtovou zálievkou.

Variácie kapustových šalátov, ale bez majonézy – nahraďte ju jogurtom, prípadne kyslou smotanou s nižším obsahom tuku.

Na záver:

Dôležité je aj to, aby ste sa ani zdravou stravou nikdy neprejedali. Ja radím mojim klientom, aby si na jedlo vždy dali aspoň 15-20 minút času, nejedli nikdy pred počítačom ani televíziou a ak je to možné, pustili si počas stolovania vážnu hudbu. Je dokázané, že pri nej človek je pomalšie, jedlo si lepšie vychutná a nemá sklony prejedať sa.

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

 

 

 

You Might Also Like