Viete koľko cukru obsahujú jednotlivé výrobky? Budete prekvapený, koľko rafinovaného cukru skutočnosti prijímate

Spread the love

,,Od dnešného dňa začínam zdravo jesť!“ dávam si predsavzatie a chystám sa do obchodu. Tentokrát nie po pizzu, ale po super ultra zdravý jogurt. Beriem krabicu pomarančového džúsu (pomaranče sú samozrejme čerstvo odšťavené a oberané na slnečnej plantáži), polystyrénové chlebíky, zdravé lupienky a fitness tyčinky. Super, to by malo byť všetko!

Pripomína vám to niečo? Takúto predstavu o zdravom stravovaní majú milióny ľudí: médiá majú na tom tiež svoj podiel. Bohužiaľ, happy endu sa nedočkáte. Na vine je produkt, ktorý sa nachádza v takmer každom výrobku. Je to cukor.

Budete v šoku, keď sa dozviete koľko sladidla obsahuje váš obľúbený výrobok. Pokiaľ budete každý deň piť džúsy z obchodu, môžete sa ľahko dopracovať k nadbytočným kilám, cukrovke a problémom so srdcom.

Španielsky fotograf Antonio Estrada sa rozhodol poukázať na to, koľko obsahu cukru sa nachádza v jednotlivých výrobkoch. Mladý muž sa zameral na jedlo pre deti, kukuričné lupienky a aj na obľúbenú kávu zo Starbucks. Všetky tieto výrobky ukrývajú v sebe tajomstvo.

 

V 200 ml detského džúsu značky Hipp – 23,6 g cukru

V 50 g čokoládových lupienkov Chocapic – 14,5 g cukru


V 50 g cukríkov M&M – 33,4 g cukru


Hamburger z McDonald´s – 13 g cukru

V jednom kúsku sushi – 12 g cukru


V 330 g Pepsi – 35 g cukru


V jednom pizza kúsku – 17 g cukru


V 225 g kari omáčky – 36 g cukru


V 330 g nápoja Fanta  – 28 g cukru


V 60 g tyčinky Mars – 36 g cukru

Jedna porcia cheesecakeu – 52 g cukru

Pri skúmaní zdravej a športovej výživy prišiel Antonio Estrada na to, že denná dávka rafinovaného cukru by mala tvoriť menej ako 10 % celkovo prijatých kalórií. Napríklad, ak dospelý človek príjme 2000 kalórií za deň, cukru by mal celkovo prijať len 25 g (cca 6 kociek rafinovaného cukru).

2 toasty – 6 g cukru

Kelímok kávy zo Starbucks – 80 g cukru


V 100 g želé cukríkov – 56 g cukru


Nebudeme vás tu nútiť úplne sa vzdať cukru. Nakoniec, ak by vás čo i len 1 plechovka Coca-Coly mala urobiť šťastnejšími, nevidíme dôvod prečo si ju nekúpiť. Ale ak by ste chceli znížiť spotrebu cukru, vymeňte džúsy z obchodu za ovocie, ochutený jogurt za grécky.

You Might Also Like