Viete, ako poloha v akej spíte vplýva na vaše na zdravie? Naučte sa polohu, ktorá lieči nespavosť a odstráni chrápanie!

V priemere strávime až 25 rokov nášho života spánkom. Je to nevyhnutné, pretože dostatočné oddychovanie je životne dôležité pre našu celkovú pohodu. Spánok má mnoho výhod – nielenže revitalizuje telo, ale aj optimalizuje mozgové funkcie. Málokto si však uvedomuje, že konkrétna poloha spánku má vplyv na naše celkové zdravie. Niektoré polohy spánku pritom dokážu pomôcť pri najrôznejších zdravotných problémoch.

 

Poloha vojaka

Spanie na chrbte s rukami po stranách je považované za najlepšiu polohu pre spánok. Táto pozícia je podobná pozícii Savasana v jóge. Táto pozícia má mnoho zdravotných výhod.

Výhody:

Perfektná poloha na uvoľnenie chrbtice, krku a ramien.
Pomáha zlepšovať celkové držanie tela.
Proti páleniu záhy – znižuje reflux žalúdočných kyselín.
Pomáha ženám udržať pekný tvar poprsia.
Lieči nespavosť.
Znižuje riziko bolesti hlavy počas dňa.
Zabraňuje vzniku vrások na tvári.

Nevýhody:

Keď gravitácia zatlačí jazyk, táto pozícia môže zhoršiť chrápanie u ľudí trpiacich spánkovou apnoe.
Môže mať negatívny vplyv na plod u tehotných žien.
Môže spôsobiť bolesť dolnej časti chrbta v prípade, v prípade, že vás táto bolesť zvykne trápiť.

Ako nevýhody zmierniť:

Skúste spať na chrbte bez vankúša. To udrží vaše telo v neutrálnej polohe a môže pomôcť zmierniť chrápanie.
Podložte si väčší vankúš pod kolená a vyhnete sa bolesti spodnej časti chrbtice.

Poloha hviezdice

V tejto pozícii leží človek na chrbte s rukami po oboch stranách hlavy.

Výhody:

Dokonalá poloha na uvoľnenie chrbtice a krku.
Prospieva dosiahnuť hlbšie hladiny spánku.
Znižuje riziko bolesti hlavy.

Pomáha zmierňovať reflux, pretože hlava je vyššie a látky zo žalúdka nemôžu tak jednoducho vstúpiť do pažeráka.

Zabraňuje vzniku vrások a poškodeniam pokožky.

Nevýhody:

Keď gravitácia zatlačí jazyk, táto pozícia môže zhoršiť chrápanie u ľudí trpiacich spánkovou apnoe.

Nesprávna poloha ramien môže vyvíjať tlak na nervy v ramene, čo môže spôsobiť bolesť.

Môže spôsobiť bolesť dolnej časti chrbta.

Riešenie:

Vyhnite sa používaniu vankúša počas spánku v tejto polohe, aby vaša hlava, krk a chrbtica mohli odpočívať v prirodzenej polohe.

 

Poloha klátu

Počas spánku v tejto pozícii ležíte na jednom boku s oboma ramenami rovno pozdĺž tela. Odporúča sa spať na ľavej strane, kvôli uloženiu vnútorných orgánov. 

Výhody:

Ideálna poloha spánku pre váš chrbát, pretože kopíruje jeho prirodzenú krivku.
Zabraňuje bolesti chrbta a krku.
Znižuje spánkové apnoe a chrápanie.
To je najlepšia poloha spánku pre tehotné ženy.

Nevýhody:

Keďže vaša horná noha nemá dostatočnú oporu, môže sa objaviť bolesť bedrovej oblasti.
Bočné spanie môže viesť k starnutiu pokožky, vráskam a neprospieva ani vašim prsníkom (hovoríme o tvare).
V niektorých prípadoch môže dokonca spôsobiť bolesť krku – najmä, ak na takúto pozíciu nie ste zvyknutí.


Riešenie:
Keďže táto poloha môže spôsobiť bolesť krku v dôsledku nesprávnej podpory krku, odporúča sa použiť pevný vankúš.
Vankúš medzi kolenami zmierni tlak na bedrovú.

Poloha šípkovej ruženky

Nohy mierne ohnuté v kolenách, ruky spojené dlaňami pod tvárou, telo na jednej strane. Odporúčame ležať na ľavej strane.

Výhody:

Zabraňuje bolesti krku a chrbta.
Ležať na ľavej strane môže znížiť reflux žalúdočnej kyseliny.
Pomáha redukovať spánkové apnoe a chrápanie.
Zmierňuje páleniu záhy.
Umožňuje organizmu účinnejšie stimulovať mozog a znižuje riziko výskytu porúch ako je Alzheimerova choroba a Parkinsonova choroba.
Výskumy ukazujú, že ľudia, ktorí zvyknú spávať v tejto polohe sa nebudia uprostred noci a to vďaka komfortu tejto pozície.

Nevýhody:

Obmedzuje správny tok krvi a vyvíja tlak na nervy, čo môže spôsobiť bolesť v ramenách.
Kompresia nervov môže spôsobiť napätie na vnútorných orgánoch, ako je žalúdok, pečeň a pľúca.
Môže spôsobiť predčasné starnutie pokožky.

Riešenie:

Spite na saténovom prádle, aby ste znížili šance na výskyt vrások.
Položte vankúš medzi kolená na zmierneniu tlaku na nervové zakončenia.

Poloha plodu

Fetálna pozícia zahŕňa ležanie na jednej strane tela s kolenami ohnutými smerom k hrudi a sklonenou bradou. Je to najpopulárnejšia pozícia medzi ženami – viac ako 41% respondentov tvrdí, že preferujú túto pozíciu. Odporúčame, aby ste spali na ľavej strane.

Výhody:

Značne znižuje chrápanie.
Jedna z preferovaných pozícií pre tehotné ženy.
Spánok na ľavej strane môže pomôcť znížiť reflux žalúdočnej kyseliny.

Nevýhody:

Extrémna ohnutie tela môže spôsobiť zvýšenú záťaž na krk a chrbticu, čo spôsobuje bolesť.
Táto poloha, podobne ako iné postranné spánkové pozície, môžu spôsobiť vrásky na pokožke a majú negatívny dopad na tvar prsníkov.

Riešenie:

Použite pevný vankúš na oporu hlavy.
Odporúča sa, aby ľudia, ktorí spia v tejto polohe, striedali strany počas noci.

Poloha voľného pádu

Pri spánku ležíte na žalúdku, nie je rozhodne najlepšie miesto na spánok a väčšina odborníkov ju neodporúča.

Výhody:

V niektorých prípadoch sa zistilo, že znižuje chrápanie.

Nevýhody:

Vytvára záťaž na chrbticu a spôsobuje bolesť krku a spodnej chrbtice.
Keďže krvný obeh je zhoršený, vedie k vzniku vrások.
Tlačí na vnútorné orgány.

Riešenie:

Skúste medzi žalúdok a matrac položiť vankúš – znížite tak tlak na vnútorné orgány.

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

zdroj: brightside

You Might Also Like