V tele máte litre zadržanej vody: 6 spôsobov, ako sa zbaviť opuchov raz a navždy!

Zadržiavanie vody v tele je veľmi nepríjemným javom, aj keď sa nejedná o život ohrozujúci stav, ale môže dôjsť k závažnejším zdravotným problémom ako je zlyhanie srdca alebo ochorenie obličiek. Pritom väčšine prípadov zadržiavanie vody sa dá predísť, vyliečiť alebo aspoň zmierniť prejavy.

Najčastejšie príčiny sú:


1) Nadmerný príjem sodíka
Ak konzumujete potraviny s vysokým obsahom sodíka, prípadne, ak veľa solíte a zároveň neprijímate dostatok tekutín, telo prepne do takzvaného rezervného módu, kedy začína zhromažďovať tekutiny. Bunky sa snažia rozriediť vysokú koncentráciu soli a dokážu zväčšiť svoj objem dokonca až 20x!

Soľ nie je jediným zdrojom sodíka. Jeho vysoký obsah majú aj potraviny z plechovky, spracované mäso (salámy, šunka, klobásy) a tiež niektoré druhy korenia. Bežná soľ možno nahradiť morskou alebo himalájskou soľou.

2) Nedostatok vitamínu B6
Vitamín B6 zaisťuje rovnováhu vody v tele. Keď telu chýba, môžu nastávať poruchy v hospodárení s ňou. Štúdia publikovaná v Denníku vied starostlivosti o ľudí (Journal of Caring Science) zistila, že ženy, ktoré trpeli na predmenštruačný syndróm, dosiahli výrazného zlepšenia stavu, pokiaľ užívali vitamín B6.

 

Medzi potraviny s vysokým obsahom vitamínu B6 patrí:


kuracie mäso
tuniak
morka
hovädzie mäso bez tuku
slnečnicové semená
sušené ovocie
pistácie
zemiaky so šupkou
banány

 

3) Nedostatok draslíka
Tento dôležitý minerál zaisťuje správne fungovanie telesných orgánov, tkanív i samotných buniek. Ide o tekutinu, ktorá sa stará o rovnováhu tekutín v tele. Konzumácia potravín s vysokým obsahom sodíka, nadmerné potenie pri cvičení a nedostatočný príjem potravín s obsahom draslíka vedie k vyčerpávaniu jeho zásob.

To všetko potom prispieva k vzniku opuchov. Okrem toho, nedostatok draslíka vedie aj množstvu ďalších zdravotných problémov ako sú priberanie, kŕče alebo bolesti svalov. Draslík a sodík sa navzájom vytláčajú. Zvýšenie príjmu draslíka tak vedie k vyplavovaniu sodíka prostredníctvom moču, čím sa následne zmierni aj opuchy v tele. Draslík sa nachádza v takmer všetkým ovocí, ale najviac ho je v melónoch, zemiakoch a banánoch. Môžete uvažovať aj o jeho doplňovanie aj v podobe doplnkov stravy.

4) Dehydratácia
Nedostatok tekutín vedie k dehydratácii tela. V takom prípade telo začne reagovať tým spôsobom, že bude zadržiavať vodu, aby prežilo. Pravidelné pitie dostatočného množstva vody alebo štiav bohatých na draslík dokážu odstrániť dehydratácii a zároveň i opuchy. Pite preto dosť vody, kým sa zadržaná voda nezačne z tela postupne vyplavovať. Počas tej doby sa vyhýbajte káve, pretože tá má dehydratačný účinok.

5) Nedostatok horčíka
Zadržiavanie vody v tele je jedným z príznakov nedostatku horčíka. Horčík je nevyhnutný pre takmer každú telesnú funkciu. Jeho nízka úroveň je potom predzvesťou rôznych zdravotných problémov. Podľa jednej štúdie denný príjem horčíka v množstve 200 mg dokázal znížiť zadržiavanie vody u žien s predmenštruačným symptómy. Preto konzumácia potravín s vysokým obsahom horčíka alebo užívanie doplnkov s kvalitnými a ľahko vstrebateľnými formami horčíka výborne zmierňuje a odstraňuje opuchy.

 

Medzi potraviny s vysokým obsahom horčíka patria:


čokoláda
listová zelenina
avokádo
orechy
celozrnné obilniny
hrach
špenát
jogurt
sušené ovocie

6) Nadmerná konzumácia spracovaných potravín
Okrem vysokého obsahu sodíka a cukru sú pre spracované potraviny typické i rôzne umelé sladidlá, farbivá a iné toxíny, ktoré poškodzujú pečeň a obličky. Zvlášť nebezpečné sú umelé sladidlá, ktoré vyvolávajú v tele chaos, výkyvy inzulínu, hromadenie sodíka a následné zadržiavanie tekutín prostredníctvom reabsorpcie v obličkách. Preto sa vyhýbajte spracovaným potravinám a pravidelne telo detoxikujte pomocou čerstvých zeleninových a ovocných džúsov. Hlavne dbajte na zdravie pečene a obličiek, ktoré v tomto procese zohrávajú kľúčovú úlohu. Okrem toho, existujú niektoré bylinky, ktoré pomáhajú odstraňovať hromadenie tekutín v tele.

 

Medzi ne patria nasledujúce byliny s diuretickými účinkami:


púpava
žihľava
ibištek
cesnak
fenikel
petržlen

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

Upozornenie: Tento článok má len informačný charakter a jedná sa o preklad zo zahraničných webov. Nenahrádza lekársku liečbu, vyšetrenie lekárom ani konzultáciu iným odborným zdravotníckym pracovníkom. Príspevky môžu obsahovať informácie, ktoré sa nezhodujú s názormi redakcie. Všetky potrebné kroky najprv konzultujte so svojím lekárom / lekárnikom.

zdroj: prirodajelek.cz

You Might Also Like