Uvarte si ryžu týmto spôsobom: Telo z nej absorbuje len 1/2 kalórií a spáli viac tuku

Hoci ryža nie je v našich zemepisných šírkach kľúčovou alebo takzvanou základnou potravinou, stále jej skonzumujeme pomerne veľké množstvo.

 

Ryža , podobne ako zemiaky či pečivo, je z väčšej časti tvorená vysoko kalorickými sacharidmi, ktoré sú primárne zodpovedné za priberanie.

Možno ste už niekedy počuli o delenej strave, kedy by sa sacharidy a bielkoviny (hlavne mäso) nemali navzájom miešať.

Takáto strava je však pre mnohých z nás ťažko predstaviteľná, pretože ryža je obľúbená príloha práve k mäsovým jedlám.

Dnes vám preto prezradíme jeden trik, ako si ryžu pripraviť tak, aby z nej vaše telo prijalo len polovicu obvyklého množstva kalórií a navyše, aby bolo stimulované viac kalórií spáliť.

Metóda varenia ryže, ktorá stimuluje metabolizmus

Tým trikom je pridanie kokosového oleja. Určite ste už objavili množstvo jeho využitia od starostlivosti o krásu, varenie, až po jeho niekoľko zdravotných prínosov.

Keď sa kokosový olej skombinuje s ryžou, stáva sa z toho neuveriteľne zdravé jedlo.

Pomocou tejto metódy varenia sa ryža pripraví tak, že telo z nej absorbuje len polovičné množstvo kalórií, než tomu býva pri bežnom varení.

Ryža je totiž potravina s vysokým glykemickým indexom, čo znamená, že sa pomerne rýchlo trávi a rýchlo zvyšuje hladinu krvného cukru.

Kokosový olej tento efekt spomalí.

Potvrdzuje to aj Dr. Pushparajah Thavarajah, podľa ktorého:

„Varenie ryže s pridaním kokosového oleja je najlepším spôsobom jej prípravy a výrazne zvyšuje jej prínosy pre naše zdravie. Najdôležitejším faktorom je práve spomalenie absorpcie kalórií a brzdenie rastu hladiny krvného cukru „.

Uvedený efekt sa dosahuje tým, že z pôvodne ľahko stráviteľného škrobu sa stáva ťažšie stráviteľný škrob. Ryža sa preto nepremieňa tak rýchlo na glukózu.

Výsledkom je znížené ukladanie tuku v tele. Navyše, tento stráviteľný škrob sa stáva potravou pre prospešné črevné baktérie, čo pozitívne ovplyvňuje zvyšovanie imunity.

Recept na prípravu ryže s kokosovým olejom

Budete potrebovať tieto suroviny:

  • 2 poháre vody
  • 1 polievkovú lyžicu kokosového oleja
  • 1 pohár ryže

Postup

Zvýšenie obsahu rezistentného škrobu v bielej ryži – postup je nesmierne jednoduchý:

  • Do vriacej vody pridajte 1 čajovú lyžičku kokosového oleja.
  • Až sa olej rozpustí, vysypte do vody pol hrnčeka ryže a zamiešajte.
  • Duste 40 minút, alebo kým nebude ryža uvarená domäkka. Vedci odporúčajú namiesto toho ryžu variť, a to po dobu 20-25 minút.
  • Ryžu pred konzumáciou uložte na 12 hodín do chladničky. (Áno, prakticky vzaté sa jedná o zvyšky, ak ale máte problémy s krvným cukrom alebo s hmotnosťou, môže vám táto stratégia byť veľmi prospešná.)

Tento postup zvyšuje obsah rezistentných škrobov 10krát oproti tradičnej neprispôsobené ryžu.

Záver

Na záver ešte jedno malé upozornenie. Ryžu po uvarení neskladujte v chladničke dlhšie ako 12 hodín.

Posledné výskumy totiž ukázali, že spóry niektorých druhov baktérií v ryži dokážu prežiť varenie a potom by sa v nej mohli začať množiť.

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

You Might Also Like