Trápi vás nespavosť? Už viac nebude: Stačí použiť 1/4 lyžičky tohto korenia a zaspíte už do 10 minút.

Pozná to snáď každý z nás. Ľahneme si do postele a nemôžeme zaspať. Prevaľujeme sa z boku na bok, pozeráme do stropu, počítame ovečky a nie a nie zabrať. Zaspíme až niekedy nad ránom a potom sme v práci absolútne nepoužiteľní. Nespavosťou trpí až 30% našej populácie. Ale dá sa s tým niečo robiť!

Spánok každému desiatemu človeku ovplyvňuje život. Polovica ľudí si dnes sťažuje, že nemá dostatok spánku, a tá druhá, keď chce zaspať, tak to proste z nejakého dôvodu nejde. Tých vplyvov môže byť hneď niekoľko. Strava, stres a životný štýl. Niekedy nespíme aj zo zdravotných dôvodov. Kvôli nespavosti väčšina ľudí siaha po liekoch. Ale tie nie sú až tak bezpečné a majú mnoho nežiaducich účinkov. Lepšie je si vyliečiť nespavosť prírodne.

Výborným liekom na spánok a spánkovú depriváciu je muškátový oriešok. Je totiž bohatým zdrojom myristicínu, čo je organická látka, ktorá utlmuje vyplavovanie enzýmov, ktoré spôsobujú stres. Stačí len štipka denne a budete spať ako bábätko. Muškátový oriešok má totiž aj silný sedatívny účinok, a tak dokáže zaspávanie veľmi urýchliť.

Ako ho použiť?

Skúste pred spaním zmiešať ¼ čajovej lyžičky muškátového orieška v prášku v 2 decilitroch vody. Zmes musíte vypiť hodinu pred spaním. Mali by ste ho ale konzumovať s mierou a dávať si pozor, aby ste sa ho nepredávkovali!

Je tiež výborný proti nadúvaniu a zlepšenie trávenia. Môžete ho užívať aj samotný. Úplne ale stačí, keď ho po jedle dáte na špičku noža.

Dávajte si pozor, aby ste neprekročili dennú dávku!

Muškátový prášok bol v minulosti používaný ako narkotikum. Po predávkovaní môže dôjsť aj k otrave. Môžete tiež upadnúť do hlbokého a dlhého spánku. V niektorých prípadoch predávkovanie môže mať človek aj halucinácie. Silná otrava by mohla v extrémnych situáciách skončiť aj smrťou. Nemali by ho užívať tehotné ženy, pretože by mohlo dôjsť k potratu alebo predčasnému pôrodu. Muškátový oriešok sa neodporúča malým deťom.

 

Nespavosť možno zmierniť alebo jej predchádzať dodržiavaním zásad spánkovej hygieny

  1. Pred spaním nekonzumujte nápoje s obsahom kofeínu (ako je káva, čierny a zelený čaj, kola, kakao, energetické nápoje a i.) a alkoholické nápoje. Uvedené nápoje pôsobia povzbudzujúco a rušia spánok.
  2. Pred spaním nie je vhodné se prejedať. Minimálne 2 hodiny pred spaním by sa nemalo jesť.
  3. Do postele si ľahnite primerane fyzicky a psychicky unavený. Primeranú pohybovú aktivitu by ste však mali absolvovať počas dňa, nie tesne pred spaním.
  4. Nezaoberajte sa pred spaním dôležitými témami – môžu Vás rozrušiť. Skôr sa snažte odreagovať a relaxovať.
  5. Nefajčite pred spaním a pri prebudení v priebehu noci. Nikotín pôsobí povzbudzujúco a ruší spánok.
  6. V miestnosti, kde spíte, minimalizujte hluk, svetlo a zaistite vhodnú izbovú teplotu (ideálna teplota je 18 až 20 °C).
  7. Posteľ používajte prevažne na spánok.
  8. Každý deň si ľahnite a vstávajte v rovnakom čase – aj cez víkend. Podporuje to Váš biologický rytmus.
  9. Odporúča sa nespať počas dňa.
  10. Nesledujte hodiny, ak sa Vám nedarí zaspať. Vedie to len k frustrácii a nervozite.

Dlhotrvajúca nespavosť vždy vyžaduje návštevu lekára.

 

 

Prečítali ste si článok až do konca? Zaujal Vás? Potom môžte prácu redaktora odmeniť tým, že dáte článku na Facebooku lajk alebo ho budete zdieľať ďakujeme.

Upozornenie: Tento článok má len informačný charakter a jedná sa o preklad zo zahraničných webov. Nenahrádza lekársku liečbu, vyšetrenie lekárom ani konzultáciu iným odborným zdravotníckym pracovníkom. Príspevky môžu obsahovať informácie, ktoré sa nezhodujú s názormi redakcie.
Prehlasujeme, že autori ani prevádzkovateľ webu nepreberajú zodpovednosť za prípadné ujmy spôsobené využívaním liečebných metód v tomto článku.
Hoci sú recepty, rady alebo liečebné metódy v tomto článku písané s najlepším svedomím autora textu, ich použitie je na vlastné nebezpečenstvo a malo by prebiehať výhradne po konzultácii s vaším lekárom.

You Might Also Like