Toto sú ideálne raňajky, ak chcete stratiť brušný tuk!

 

Všetci by sme mali vedieť, že raňajky sú najdôležitejšia vec a nemali by sme ich preskočiť.

 

Prečo raňajky – nielen pri chudnutí

Po spánku, teda ráno máme v tele nízku hladinu cukru, málo vitamínov, živín a ďalších potrebných látok. Pokiaľ Vaše raňajky dokážu doplniť tieto chýbajúce látky, potom Váš deň, resp. dopoludnie zvládnete oveľa ľahšie ako bez raňajok.
Ak si navyše dáte zdravé raňajky, ktoré sú zároveň diétne raňajky, určite Vaša snaha schudnúť bude odmenená.

 

 

 

 

A navyše ak si dáte zdravé raňajky, urobíte výrazný krok k tomu, aby Vás cez deň a večer neprepadli chúťky. Pretože nezdolané chúťky sú najčastejšou príčinou neúspechu pri chudnutí. A v neposlednom rade ľudia, ktorí raňajkujú sú zdravší. Ak zlyháte hneď ráno a podľahnete chuti na hrozné raňajky alebo sa vyhovoríte, že nemáte čas raňajkovať, cez deň sa Vám to bude už len ťažko zachraňovať. A to by bola škoda, nie?

 

Kto neraňajkuje je tučnejší a nemocnější

 

 

 

Prečo neraňajkujete? Stačí Vám ranná káva, prípadne cigaretka? Alebo ráno nie ste hladná / ý? Alebo jednoducho nestíhate?

Ak nahradíte zdravé raňajky kávičkou, tak tá Vás síce chvíľku preberie, ale nedostatok živín a ďalších potrebných látok sa prejaví okrem iného nervozitou, stresom a zvýšenú náchylnosťou na civilizačné ochorenia, na nadváhu, … oproti ľuďom, ktorí deň začínajú zdravými raňajkami . To platí aj pre ľudí, ktorí neraňajkujú z akýchkoľvek príčin. Ak ráno napr. Nebývate hladná / ý, tak to môže byť len zvyk alebo je to spôsobené tým, že večer sa prejedáte alebo jete tesne pred spaním. Ak neraňajkujete, kvôli tomu, že nemáte čas, tak vstaňte o 10 minút skôr. Ale v podstate to že nemáte čas je len výhovorka.

 

 

 

 

Ale čo na raňajky?

Nielen pri chudnutí je dôležité čo na raňajky jete. To že vôbec raňajkujete je super, ale to je len polovica úspechu nielen pri chudnutí. Druhá polovica úspechu závisí od toho, čo jete na raňajky. Pretože napríklad 3 lekvárové buchty nie sú ani zdravé raňajky a ak chcete schudnúť, tak nie sú ani diétne. To isté sa týka aj vianočky, lekváru, sladkého pečiva, … ..

 

1. Raňajky na báze sacharidov a tukov

Nezdravé raňajky. Medzi také raňajky radíme raňajky, ktoré obsahujú najmä sacharidy a tuky. Vyznačujú sa tým, že sú kalorické (určite nepatrí medzi diétne raňajky) a bohužiaľ väčšinou nie sú ani zdravé (len škoda, že sú také dobré :-)). Takže tieto raňajky nie sú na chudnutie vôbec vhodné. Je to druhá najhoršia varianta po neraňajkovaní. Nielen kvôli kalóriám ale najmä kvôli vysokému glykemickému indexu, nedostatku bielkovín a vlákniny. A to všetko spôsobuje chúťky – takže čoskoro po takých raňajkách budete opäť hladní a budete mať chuť opäť na nejakú maškrtu. Pamätajte, akým jedlom deň začnete, tak sa budete cítiť po celý deň.

Patria sem: biele pečivo s maslom, džemom, sladké pečivo, croassanty a iné plnené sladké pečivo,

 

2. Zdravé raňajky

Zdravé raňajky sa vyznačujú tým, že obsahujú bielkoviny, tuky, cukry a vitamíny a iné živiny v správnom množstve. Bielkoviny zdravé raňajky musia obsahovať preto, aby nás nielen na dlhšiu zasýtili ale bielkoviny sú pre telo nevyhnutné. Zdravé raňajky musí obsahovať aj sacharidy a tuky (v malom množstve), pretože naše telo potrebuje energiu na dopoludnia a niektoré vitamíny sú rozpustné iba v tukoch. Ďalej by zdravé raňajky mali obsahovať vlákninu (čistenie organizmu a dlhší pocit zasýtenia) a vitamíny, minerály a ďalšie pre telo dôležité látky … .. Dôležité je, aby výsledný glykemický index zdravých raňajok bol nízky alebo stredný.

 

Zdravé raňajky – príklady

Celozrnné chlieb so šunkou alebo vajíčkom, paradajka a kúsok papriky – celozrnné pečivo obsahuje zložené sacharidy, primerané množstvo tuku a vlákninu. Šunka alebo vajíčko je zdrojom bielkovín a zelenina (paradajka, paprika, ….) Obsahuje veľa vitamínov, minerálov, antioxidantov, …. Takéto raňajky majú nižšiu až strednú glykemický index. Výsledkom je, že takéto raňajky sú zdravé raňajky.

Mozzarella, celozrnná bagetka, zelenina, vajíčko – mozzarella je zdrojom bielkovín, bagetka zdrojom sacharidov a vlákniny a zelenina zdrojom vitamínov, minerálov a vlákniny. Glykemický index je nižšia až stredná.

Takéto raňajky sú nielen zdravé, ale sú to aj rýchle raňajky. Stačí keď deň vopred v potravinách nakúpite to, čo na ne potrebujete.

 

Diétne raňajky na chudnutie

Samozrejme, že zdravé raňajky sú vhodné na chudnutie. Ale môžete si ich mierne upraviť, aby boli ešte účinnejšie. Takéto upravené raňajky sme nazvali diétne raňajky. Základom diétnych raňajok na chudnutie sú samozrejme zdravé raňajky. Mnoho z vás má v rámci stravovanie pri chudnutí problém dosiahnuť požadované množstvo kvalitných bielkovín, ktoré sú nevyhnutné pre správne chudnutie. Ak chcete schudnúť, tak je vhodná mierna úprava zdravých raňajok na diétne raňajky. Jogurty a iné mliečne výrobky vymeňte za nízkotučné (bez pridaného cukru), zmenšite porciu pečiva o 20% a namiesto toho si pridajte o 20% viac bielkovín – vajíčko, šunka, …. Výsledkom budú diétne raňajky s vyšším podielom bielkovín a dokonca aj s nižším glykemickým indexom (zasýtia na dlhšiu dobu).

 

 

You Might Also Like