Toto sú dôvody, prečo sú sušené slivky skvelé pre organizmus! Od teraz ich zaradíte do jedálnička každý deň…

Close Up Of Woman In Underwear Holding Dried Prunes

Spread the love

Kvalitné slivky by mali byť mäkké a pružné, no v žiadnom prípade nie príliš vysušené.

Pri správnom sušení jedného kilogramu čerstvých sliviek sa získa asi dvesto gramov tohto sušeného ovocia. Slivky sa používajú na výrobu sladkostí (napríklad „slivky v čokoláde“), dezertov, šalátov, mäsových a zeleninových teplých jedál, ako náplň do koláčov a prísada do kompótu. Tradiční liečitelia používajú sušené slivky na liečbu rôznych porúch v tele.

Zloženie sliviek – vitamíny a minerály
Makroelementy v 100g sušených sliviek:
Fosfor 68,773 mg
Horčík – 40,836 mg
Draslík – 731,294 mg
Sodík – 1,444 mg
Vápnik 42,106 mg
Fluorid – 3,966 mikrogramov

 

Sušené slivky strednej veľkosti vážia 15 g. To znamená, že 1 plod obsahuje asi 36 kcal. V štandardnom skle s objemom 200 mililitrov je možné uchovávať asi 250 gramov sušených sliviek. Energetická hodnota tejto časti produktu je 600 kcal.

Prečo sú slivky skvelé pre naše telo?
Koncentrácia vitamínov, mikroprvkov a vlákien v sušených slivkách je oveľa vyššia ako u čerstvých sliviek, takže sušené plody sú oveľa vhodnejšie na liečivé účely. Ak zjete 5 sliviek denne, môžete zabudnúť na ochorenia tráviaceho traktu a dokonca schudnete.

Pri osteoporóze:
Sušené slivky pomáhajú predchádzať krehkým kostiam. S týmto problémom sa obzvlášť stretávajú ženy počas menopauzy. Denná spotreba 10 sušených sliviek vám pomôže predchádzať vzniku osteoporózy a krehkým kostiam.

Pri zápche:
Aby ste predišli dlhotrvajúcej zápche, postačí, aby ste zjedli pred každým jedlom 3 uvarené slivky alebo vypili polovicu pohára pripraveného zo sliviek.

Pre srdce:
Polyfenoly, draslík a ďalšie živiny, ktoré vstupujú do tela vďaka konzumácii sliviek, dodávajú silu a elasticitu stenám ciev, posilňujú srdcové svaly, normalizujú srdcovú frekvenciu. Kvôli tomu ľudia, ktorí pravidelne zahrňujú toto sušené ovocie do svojej stravy, významne znižujú riziko vzniku ochorení srdca.

 

Pre obličky:
Sušené slivky majú diuretický účinok, pomáhajú nám vyrovnať sa s ťažkým edémom, zlepšujú funkciu obličiek, pomáhajú odstraňovať toxíny z tela.

Pri angíne:
Dužina sušených sliviek obsahuje zlúčeniny, ktoré majú antimikrobiálne a protizápalové vlastnosti. Odvar zo sušených sliviek je účinný prostriedok pri boji proti angíne, stomatitíde a iným ochoreniam, sprevádzaný zápalom mäkkých tkanív úst.

Pri avitaminóze:
Čerstvé slivky sú bohatým zdrojom živín. Ľudia, ktorí denne jedia 3-4 sušené slivky, zriedkavo prichádzajú do styku s hypovitaminózou a chorobami.

Pre zrak:
Slivky sú bohaté na vitamín A, čo má pozitívny vplyv na zrak. Je určené ľuďom, ktorí strávia veľa času pred počítačom.

Spomaľujú starnutie:
Sušené slivky sú bohaté na antioxidanty a umožňujú telu úspešne odolávať negatívnym účinkom voľných radikálov. Každodenné konzumovanie sušených sliviek pomáha spomaľovať starnutie orgánov, tkanív a systémov ľudského tela a znižuje pravdepodobnosť vzniku nádorov.

Tak čo, presvedčili vás tieto skvelé plusy, ktoré nám prináša konzumácia sliviek? Zahrniete ich do svojej stravy?

You Might Also Like