Toto si poradí s bolesťou kostí, kĺbov a chrbtice: Fyzioterapeut ukázal 9 polôh, ktoré pôsobia ešte rýchlejšie ako tabletky!

Vydržať bolesť, kým sama odíde – to je tá najhoršia vec, akú môžete pre svoje zdravie urobiť. Každá bolesť totiž ničí nervové zakončenia a mozgové bunky, preto je potrebné urobiť všetky možné opatrenia na jej odstránenie.

 

Ponúkame Vám súbor úžasných cvičení s analgetickým účinkom. Sú založené na hlavných pozíciách jogy a majú nesmierne rýchly účinok. Ak vás teda niečo bolí, tieto cvičenia sú vynikajúce na zbavenie sa tejto bolesti.

Upozornenie: Internet nie je lekár. Nasledujúce cvičenia viacerí pacienti označujú za účinné, ale pre istotu ich najskôr konzultujte so svojím lekárom. Silná a pretrvávajúca bolesť môže byť príznakom vážnych zdravotných komplikácií, ktoré si žiadajú vyšetrenie u odborníka s príslušným vzdelaním.

 

1. Pozícia dieťaťa

Cvičí sa pri bolesti chrbta a bedrového kĺbu, pomáha relaxovať nervový systém.

Dajte sa na kolená, je lepšie to urobiť na podlahe. Položte zadok na päty a natiahnite sa dopredu, natiahnite ruky tak ďaleko, ako je to možné. Pritlačte čelo k podlahe a dýchajte čo najhlbšie. 1 minúta v tejto polohe stačí na to, aby sa bolesť stala oveľa slabšou!

2. Poloha proti stene

Zmierňuje bolesť hlavy, napätie v ramenách a krku. Odporúča sa pre tých, ktorí majú závraty.

Oprite sa chrbtom o stenu, nohy sú pozdĺž steny a držte ruky na žalúdku. Zatvorte oči, jemne dýchajte a snažte sa odstrániť všetky nadbytočné myšlienky. Len 5 minút v tejto polohe uvoľní napätie z krku a chrbta a bolesť hlavy zmizne.

3. Mačka

Cvičí sa pri bolestiach chrbta či chrbtice, odstraňuje bolesť svalov.

Stojte na všetkých štyroch, s rukami na zemi, držte ich na šírku ramien. Uistite sa, že chrbtica je rovnobežná s podlahou, vytiahnite krk dopredu. Hlboko dýchajte a vytiahnite hlavu.

Vydychujte a ťahajte svoje telo nahor. Pohybujte sa pomaly, dýchajte hlboko. Opakujte to desaťkrát. Ak cítite bolesť na kolenách, položte pod ne mäkkú podložku.

4. Otáčanie a preťahovanie

Pomáha pri bolesti žalúdka a zažívacích problémoch.

Posaďte sa na podlahu, nechajte svoj chrbát rovný, nohy sú rovno. Zohnite ľavú nohu a chyťte ju pravou rukou. Otočte sa doľava. Dýchajte hlboko, zostaňte v tejto polohe 30 sekúnd. Opakujte s opačnými končatinami.

5. Poloha motýľa

Účinná pri bolestiach v bedrovom kĺbe, zmierňuje napätie v nohách a kolenách.

Posaďte sa na zem, nechajte si chrbát rovno. Dajte nohy dohromady. Tlačte kolená čo najnižšie na podlahu. Počkajte v tejto polohe po dobu asi 2 minút.

6. Kvetina

Je dobré cvičiť, keď vás bolí spodná časť chrbta.

Ležte na chrbte v pozícii písmena T, paže sú široko rozpažené. Vytiahnite ohnuté kolená smerom k hrudníku. Postupne nakloňte ohnuté kolená na stranu, ale paže nechajte na podlahe. Zostaňte v tejto polohe 2 minúty a opakujte na druhú stranu.

7. Lietadlo

Pomáha pri bolestiach v dolnej časti chrbta.

Ležte na chrbte, paže sú široko rozpažené do strán. Ohnite si kolená, chodidlá sú pevne na podlahe. Pomaly dvíhajte a spúšťajte panvu, maximálne sa snažte uvoľniť dolnú časť chrbta. Opakujte toto cvičenie 10 krát.

8. Preťahovanie nôh

Zmierňuje menštruačné bolesti u žien, zmierňuje bolesť kĺbov.

Posaďte sa na podlahu, držte pravé chodidlo rukou. Ľavá noha je ohnutá v kolene a chodidlo tlačí o pravú nohu. Snažte sa prsty na chodidle rukou natiahnuť čo najbližšie k sebe a zostaňte v tejto polohe po dobu 30 sekúnd. Opakujte s pravou nohou.

9. Úplná relaxácia

Odstraňuje pocit unavených nôh, pomáha pri bolestiach po nosení vysokých podpätkov.

Prekrížte nohy počas státia. Nakloňte sa veľmi opatrne, držte ruky pred sebou a dajte ich na zem. Ohnite ľavé koleno a nechajte pravú nohu rovno. Zostaňte v tejto pozícii 30 sekúnd, potom opakujte to isté s druhou nohou.

Vaše telo je nesmierne vnímavé a na vaše snaženie bude veľmi rýchlo pozitívne reagovať.

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

You Might Also Like