Toto by pre budúce mamičky malo byť najdôležitejšie. Strava, ktorú konzumujete počas tehotenstva, ovplyní vaše dieťa!

Pregnancy diet symbol or eating junk food as a prenatal maternity problem with a fetus being fed with a group of high cholesterol food as risky baby nutrition symbol with 3D illustration elements.

Keď sa žena dozvie, že je tehotná, od základov sa jej zmení život. Mala by byť častejšie na čerstvom vzduchu, chodiť na prechádzky, brať vitamíny a dbať na správnu výživu.Nemala by fajčiť, piť. Prečo však premýšľame o takých zmenách len vtedy, keď je tehotenský test pozitívny?

Vitamíny sú základom menu tehotných žien. Ak sa budete dobre stravovať, 9 mesiacov tehotenstvaprejde bez komplikácii a návrat k starej forme po pôrode bude oveľa jednoduchší. Čo by ste mali jesť, aby bolo vaše dieťatko zdravé?

Strava budúcej mamičky:

Ryby a morské plody – mali by ste ich jesť aspoň dvakrát týždenne. Čerstvé ryby si aj po varení zachovajú omega-3 mastné kyseliny, fosfor a vápnik – jeden z najdôležitejších prvkov pre zdravú insemináciu a tehotenstvo.

Mliečne produkty – sú zdrojom vápnika, minerálu, na ktorom závisí formácia kostného systému dieťaťa. Kupujte len prírodné mliečne výrobky, jedzte ich denne. Ale nezabudnite, že existujú aj iné zdroje vápnika: sušené marhule, sezam, konzervované ryby s jedlými kosťami, sójové mlieko.

Čerstvé ovocie – Jedzte ich často a veľa, sú zdrojmi minerálov, vitamínov a vlákniny, čo má pozitívny vplyv na proces trávenia a čistí telo od toxínov.

Zeleň – Je to zdroj kyseliny listovej, ktorá je potrebná na normálne donosenie dieťaťa. Špenát, petržlen, kapusta či brokolica sú bohaté na kyselinu listovú.

Zázvor – má pozitívny vplyv na nervový a cirkulačný systém, ale taktiež zvyšuje imunitu a zlepšuje metabolizmus. Ak však máte problémy s tráviacim traktom, snažte sa zázvoru vyhýbať.
Čerstvé mäso – je zdrojom železa, ktoré nás chráni pred anémiou a tehotné ženy pred potratom.

Strava budúceho otecka:


Orechy – Obsahujú rastlinné bielkoviny, rôzne vitamíny, mastné kyseliny – sú to dôležié zložky, ktoré muži potrebujú.
Mastné červené mäso – Môže to byť hovädzie, bravčové alebo králičie mäso. Každý variant obsahuje L-karnitín, stimulujúci vývoj spermií, zvyšujúci nielen ich počet, ale aj mobilitu, ktorá eliminuje atypické formy.

Rajčiny – Táto šťavnatá červená zelenina zabraňuje vzniku zápalových procesov v prostate a priaznivo ovplyvňuje reprodukčné funkcie mužov.

 

Okrem toho by muži mali piť minimálne 2-3 litre vody počas dňa. Prijateľnými nápojmi sú aj prírodné džúsy, čerstvé, bobuľové ovocie a bylinný čaj.

 

 

Čo by nemali budúci rodičia konzumovať:
Obaja partneri by sa mali vzdať bieleho chleba, sladkostí, sýtených nápojov, údených výrobkov, polotovarov, čierneho čaju, kávy a alkoholu.

Tým, že ste sa rozhodli mať dieťa, ste urobili vo svojom živote vážny krok a podľa toho sa musíte aj prispôsobiť. Nezabudnite sa s týmito dobrými radami podeliť, aby ste tak pomohli ďalším budúcim rodičom.

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

You Might Also Like