Tieto potraviny by mali poznať všetky ženy po 40-tke. Ak ich nejete, mali by ste začať už dnes!

Naše telo sa v každom vekom vekovom štádiu vyznačuje istými špecifikami. Je prirodzené, že organizmus nepracuje v 40-tke rovnako, ako keď sme mali čerstvých dvadsať. Pokiaľ však ide o ženy, tieto rozdiely môžu byť natoľko markantné, že naše telo potrebuje, aby sme mu v určitom veku začali viac pomáhať. Najjednoduchším spôsobom, ako to urobiť, je prostredníctvom stravy.

 

Prečo je po 40-tke nutné zmeniť svoje stravovacie návyky?

Po dovŕšení štyridsiatky sa v tele začína postupne meniť hormonálna aktivita. S touto zmenou súvisia zmeny na pokožke (nižšia tvorba kolagénu, zmena pružnosti a elasticity), ale aj zmeny metabolizmu a nervového systému. Veľká zmena nastáva aj v tráviacej sústave, kde pomalší metabolizmus spôsobuje rôzne problémy – nadúvanie, zápcha, problémy s trávením a vylučovaním (mení sa hrubosť a pružnosť črevných stien).

Tieto potraviny a návyky vám umožnia získať maximum živín, ktoré telo v tejto fáze života potrebuje najviac. Zároveň pomôže udržať si zdravú hmotnosť a v prípade nejakých tých kilogramov naviac aj zdravo schudnúť!

Po 40-tke zaraďte do jedálnička tieto potraviny:

Dávajte si pozor na bielkoviny mliečneho a rastlinného pôvodu. Tiež tučné a mastné mäso by malo byť skôr výnimkou ako pravidlom – vyhnete sa tak problémom s trávením. Do svojho jedálnička zaraďte chudé mäso s jemnými vláknami– králičie, hydinu (aj vnútornosti – najmä pečeň) a v prípade bravčového a hovädzieho stavte na chudšie mäso.  Smotanu a mlieko vymeňte za tvaroh a kvalitný syr.

Vodu pite hneď po prebudení a medzi jedlami. Pokiaľ ide o obľúbenú kávu, nemali by ste prijať viac, ako 1 šálku denne (bez mlieka a cukru – ak sladiť. tak medom).

Úplne vylúčte sladké limonády, rýchle občerstvenie a čo najviac obmedzte bielu múku (najmä sladké pečivo). Rýchle sacharidy po 40-tke vaše telo rozkladá omnoho rýchlejšie na tuk, zbaviť sa ho je však omnoho ťažšie ako v 20-tke.

Ak patríte k ľuďom, ktorí sa nevedia nezdravých návykov v stravovaní vzdať hneď, tieto jedlá si doprajte skôr v prvej polovici dňa (napríklad sladký koláčik). Tiež by ste mali poznať jeden skvelý trik– ak zjete rýchle sacharidy s potravinou bohatou na vlákninu, telo ju dokáže omnoho jednoduchšie spravovať (napríklad cukroviny s jablkom, marmeládu s celozrnným pečivom).

Zaraďte do svojho jedálnička sezam – obsahuje fytoestrogén, ktorý je rastlinnou analógiou ženských pohlavných hormónov. Sezam tiež pomáha regulovať metabolizmus a znižuje hladinu škodlivého cholesterolu. Denne by ste konzumovať aspoň 3 lyžičky tohto semienka.

Ak chcete ostať štíhla, vyhnite sa alkoholu. Ak ste na dovolenke alebo slávnostnej večeri, môžete si dopriať červené vínko – maximálne však 1-2 poháriky.

Mastné morské ryby. Zatiaľ čo mastné mäso nie je práve najvhodnejšie, mastné morské ryby sú pravým opakom. Sú totiž zdrojom zdravých tukov a aminokyselín, ktoré chránia srdce, cievy, pokožku, zlepšujú pamäť a prospievajú aj nálade.

Rozhodne nehladujte, to je to najhoršie, čo pre svoje telo môžete urobiť. Jesť by ste mali pravidelne – každé 3 hodiny. Stavte na množstvo zeleniny, ovocie, celozrnné produkty a namiesto soli experimentujte s orientálnymi koreninami, ktoré dokážu soľ skvele nahradiť.

 

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

You Might Also Like