Tento prášok má viac antioxidantov ako čučoriedky, viac železa ako špenát a vitamínu A ako mrkva

Existuje zelený prášok, ktorý obsahuje toľko kľúčových antioxidantov, enzýmov, vitamínov a minerálnych látok ako 5 porcií ovocia a zeleniny. Mnohí z vás ho už vyskúšali a nemôžu si ho vynachváliť. Reč je o jednej zo „superpotravín“, ktorú poznali už starí Aztékovia ako úžasný zdroj zdravia, sily a vitality.

Obsahuje veľké množstvo bielkovín a z tohoto dôvodu sa odporúča pre vegetariánov a tých, ktorí jedia málo mäsa. Čo to presne je, odkiaľ táto potravina pochádza a čo s nami v skutočnosti robí?

O tom všetkom vám dnes bližšie povieme v tomto článku.

Čo je spirulina

Spirulina patrí medzi sinice, ale skôr je známa ako modro-zelená riasa. Je právom pomenovaná podľa svojej jasnej farby.

Mnohé z jej pigmentov môžu byť prospešné a biologicky dostupné, vrátane betakaroténu a chlorofylu.

Rovnako ako suchozemské rastliny, aj táto riasa produkuje kyslík pri fotosyntéze a je preplnená množstvom prospešných výživných látok.

Odkiaľ pochádza táto sinica?

Sinice sa môžu nachádzať v takmer každom terestriálne a vodnom biotope – v oceánoch, sladkej vode, vlhkej pôde, dočasne mokrých skalách na púšti, na holých skalách a pôde, dokonca aj na antarktických skalách.

Najkomerčnejšie produkty americkej spiruliny sú zberané z brehov Havaja a Južnej Ameriky. Potom sa predávajú ako granule, prášky, pilulky a vločky, buď samostatne alebo ako ich zmesi.

Spirulina obsahuje takmer 60% bielkovín a predstavuje skvelú alternatívu za kompletný zdroj živočíšnych bielkovín.

Rovnako sa o nej hovorí, že je jedným z mála rastlinných zdrojov obsahujúcich vitamín B12. Je to životne dôležitý vitamín, ktorý väčšine vegatariánom chýba v ich strave.

Je bohatá na zdravé tuky, ako sú kyselina alfa-lipoová ALA (omega 3), kyselina linolová LA (omega 6), kyselina gama-linolénová GLA (pomáha pri zápale) a kyselina dokosahexaenová DHA (primárna zložka mozgu).

1 gram spiruliny obsahuje:

  • o 3100% viac betakaroténu (vitamínu A) ako mrkva
  • o 5500% viac železa ako špenát
  • o 600% viac bielkovín ako tofu
  • o 280% viac antioxidantov ako čučoriedky

Tento prášok má viac antioxidantov ako čučoriedky, viac železa ako špenát a vitamínu A ako mrkva

Spirulina Obsahuje Vitamíny B1 (tiamín), B2 (riboflavín), B3 (nikotínamid), B6 ​​(pyridoxín), B9 (kyselín listová), vitamín C, vitamín D a vitamín E.

Je skvelým zdrojom vápnika, draslíka, chrómu, medi, horčíka, mangánu, fosforu, selénu, sodíka a zinku.

Medzi ďalšie prínosy spiruliny patrí:

  • zmierňuje príznaky alergie
  • posilňuje imunitný systém
  • reguluje vysoký krvný tlak
  • reguluje hladinu cholesterolu
  • chráni pred rakovinou
  • podporuje rast zdravej bakteriálnej flóry v črevách
  • znižuje riziko vzniku šedého zákalu a makulárnej degenerácie súvisiacej s vekom
  • pôsobí protizápalovo a antibakteriálne
  • zvyšuje antivírusovú aktivitu proti HIV, herpes a hepatitíde
  • zvyšuje inzulínovú rezistenciu
  • chráni pred chemoterapiou, ktorá spôsobuje poškodenie pečene

Ako sa spirulina užíva

Najjednoduchší a najrýchlejší spôsob, ako môžete spirulinu užívať, je vo forme granulátu, tabliet alebo pridaním 1/4 lyžičky čistého prášku do svojho smoothie.

Začnite s malým množstvom. Chuť sa vám môže na prvýkrát zdať trochu sladká a nie až tak lahodná.

Spirulina sa tiež predáva ako ochutená a ako balený bielkovinový prášok.

 

 

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

You Might Also Like