Tento jednoduchý pohyb by mala poznať každá žena v zrelom veku: 5 minút vášho času a ohromný efekt na vaše zdravie, postavu aj náladu!

Táto technika je celkom jednoduchá a môžete ju pokojne robiť v pohodlí domova, napríklad pri pozeraní televízora. Jej výhody sú však skutočne ohromné – spevňuje spodok chrbtice a spomaľuje proces “klesania panvy”, pomáha pri bolesti sedacieho nervu, uvoľňuje svaly, prispieva k správnemu držaniu tela a ako bonus môžete vďaka nej aj zoštíhliť pás.

Obzvlášť prospešná je táto metóda pre ženy v zrelom veku, kedy hormonálny zmeny vedú k rôznym fyzickým problémom – úbytku kostrovej hmoty, nárastu hmotnosti a stresu, problémom so spánkom a zmenami nálad. Táto metóda má totižto blahodárny vplyv aj na psychiku – odbúrava stres a prispieva k lepšiemu spánku.  

Aké výsledky môžete čakať:

  • spevní spodok chrbtice,
  • spomaľuje klesanie panvy a prispieva k jej pevnosti,
  • pomáha pri bolesti sedacie nervu,
  • podporuje správne držanie tela,
  • zoštíhlenie v oblasti drieku,
  • blahodarný vplyv na psychiku – zlepšenie spánku a odbúranie stresu,
  • celkové uvoľnenie.

Ala máte sedavé zamestnanie, cítite sa v poslednej dobe unavená, bez života a začína sa ozývať nepríjemná bolesť chrbta – tento pohyb by ste mali poznať a robiť každý deň. Ako bonus získate lepšie držanie tela a časom stratíte aj nejaký ten centimeter brušného tuku. Okrem toho si vyčistíte hlavu, zmiernite stres a bude sa vám lepšie spať.

Ako na to?

  1. Z uterákov vytvarujte valec. Musí mať dĺžku najmenej 40 centimetrov a hrúbku asi 10 centimetrov. Valec zrolujte tak, aby bol skutočne pevný.
  2. Posaďte sa na tvrdý vodorovný povrch, napríklad na karmiatku, a položte naň aj tento valec.
  3. Lahnite si na valec tak, aby bol tesne pod pásom – presne pod pupkom.To je veľmi dôležitý bod.
  4. Vystrite si nohy a chodidlá natočte tak, aby sa palcami dotýkali a päty smerujú do stán – mali by byť vzdialené od seba asi 25 centimetrov.
  5. Dajte ruky za hlavu, otočte dlane smerom nadol a spojte ich malíčkami.  nadol a pripojte malé prsty
  6. Ležte v tejto polohe najmenej 5 minút.
  7. Teraz môžete vybrať uterák veľmi opatrne, bez prudkých pohybov. Môžete si ešte chvíľu poležať, alebo opatrne vstaňte.

Okrem základnej polohy je výborné vyskúšať aj polohu na boku. Pozrite si názorné video, ako na to!

 

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

You Might Also Like