Táto strukovina obsahuje veľa železa, vápnika a bielkovín a pomohla mi pri vysokom cholesterole. Je cenovo dostupná a v kuchyni by ste ju mali mať aj vy

Obľúbená je najmä v indickej kuchyni, avšak jej chuť začína oceňovať celý svet. Stále častejšie sa objavuje v svetovej gastronómii nielen pre svoje výživové pozitíva, ale aj z estetického hľadiska. Našťastie aj v našej krajine je stále viac ľudí, ktorí sú ochotní pripraviť si nutrične vyváženú stravu z tejto strukoviny. Tá po uvarení nie je len extrémne chutná, ale aj zdravá. Viete o akej strukovine je reč?

 

 

Červená šošovica je bezpochyby jedným z najzdravších impulzov, ktoré môžeme priniesť do svojich kuchýň. Obsahuje vysoké dávky železa, vápnika a bielkovín a je cenovo dostupná ako bežné strukoviny. Polievky a prívarky z červenej šošovice urobia vo vašom jedle netradičné chuť. Výborne sa hodí s duseným mäsom, šaláty, alebo ako jednoduché občerstvenie do práce. Chutí aj za studena a dá sa jesť len tak uvarená a ochutená soľou, cesnakom, či bylinkami. Je veľmi výdatná a prínosná pre zdravie.

Prinesie vám zdravé telo

Konzumácia červenej šošovice vám prinesie nielen nové chute, ale aj pomôže zregenerovať vaše zdravie. Obsahuje vysoký podiel vlákniny, takže významne pomáha pri znižovaní cholesterolu. Denná konzumácia červenej šošovice podstatne znižuje riziko vzniku aterosklerózy, pomáha predchádzať mŕtvici a srdcovým záchvatom. Je zdrojom stráviteľných bielkovín, draslíka a kyseliny listovej, preto je veľmi vhodná aj pre tehotné ženy. Uvarí sa ešte rýchlejšie ako obyčajná  šošovica a pred varením nepotrebuje namáčať.

 

 

Ničitelka rakoviny

Červená šošovica obsahuje vysoké dávky proteínov a je pokladnicou mnohých živín. Vedci z ústavu živočíšnej reprodukcie a potravinového výskumu Poľskej akadémie vied v Olsztyne našli v šošovici triesloviny – zlúčeniny, ktoré môžu zachrániť ľudské telo pred rakovinou a spomaliť rýchlosť delenia nádorových buniek.

Podporuje rast svalov a pomáha predchádzať zápche

Vďaka vysokým hodnotám bielkovín je pre športovcov vhodná najmä naklíčená šošovica. Obsahuje všetky esenciálne aminokyseliny, ktoré sú potrebné pre správny rast svalov. Vďaka množstvu obsiahnutej vláknine pri pravidelnom príjme tejto potraviny sa črevá hýbu rýchlejšie, preto nevzniká zápcha a všeobecne sa predchádza zažívacím ťažkostiam.

 

 

Bojuje s cukrovkou

Červená šošovica v kombinácii s ostatnými strukovinami ako je fazuľa a hrach, významne spomaľuje rýchlosť vstrebávania cukru do krvi, preto je veľmi vhodná pre diabetikov. Cukrovkári a ľudia náchylní na toto ochorenie, by si preto mali častejšie robiť jedlá z červenej šošovice, ale aj z ostatných strukovín. V tomto prípade je ideálna obľúbená Hrstková polievka.

 

 

Zdravé srdce a ešte zdravšie cievy

Nízky obsah tuku v červenej šošovici zaisťuje bezproblémové fungovanie srdca. Naopak vysoký podiel horčíka pomáha pri relaxácii kardiovaskulárneho svalstva a znižuje krvný tlak. Kardiaci, jedzte červenú šošovicu!

 

Pomocnica pre tehotné ženy

B-komplex a kyselina listová sú súčasťou červenej šošovice. Každá tehotná žena by mala preventívne užívať kyselinu listovú v zvýšených dávkach. Príjem kyseliny listovej znižuje možný vznik vrodených vád dieťatka o viac ako 70%. Kyselina listová nájdená v šošovici pomáha pri tvorbe červených krviniek. Je tiež dokázané, že jej konzumácia je účinná v boji proti hypertenzii a poškodeniu buniek, ktoré môžu viesť k onkologickým ochoreniam.

 

 

Vedeli ste o účinkoch červenej šošovice? Aké miesto má vo vašej kuchyni? Dajte nám vedieť v komentároch.

 

 

You Might Also Like