Takto dlho trvá jednotlivým potravinám, pokiaľ prejdu tráviacim traktom. Teraz pochopíte, prečo nedokážete schudnúť!

Vplyv trávenia na úbytok hmotnosti je veľmi dôležitý. Ako nám bolo mnohokrát povedané, sme to, čo jeme. Samozrejme, presný čas trávenia závisí od fyzického zdravia jednotlivca, metabolizmu, veku a dokonca aj pohlavia, ale vo všeobecnosti niektoré potraviny vaším telom len tak prejdú, zatiaľ čo ďalšie chvíľku vo vašom tele pobudnú.

Čas trávenia je postup, keď sa potraviny, ktoré skonzumujete, rozpadnú na malé častice, ktoré prechádzajú cez tráviaci systém do krvného obehu. Je dôležité, aby ste pochopili, ako dlho trvá určitému jedlu, kým prejde tráviacim traktom. Vďaka tomu ľahšie schudnete a svoju hmotnosť si udržíte.

 

Rýchle trávenie:


Ak jedávate veľa rýchlo stráviteľných jedál, možno ste zistili, že jete oveľa viac, akoby ste mali, pretože hneď ako sa najete, začnete znovu cítiť hlad. Tento typ jedál vám síce dá rýchlo veľa energie, no zaplní vaše telo glukózou, ktorú celú nespotrebuje, ostatok sa preto zmení na tuky.

Pomalé trávenie:


Pomalé trávenie potravín zvyšuje hladinu cukru v krvi oveľa pomalšie, čo prináša viac stabilnej a vyváženej energie. Lenže ak budete stále jesť iba tento typ jedál, váš tráviaci systém bude fungovať na maximum po celý čas, čo môže byť pre vaše telo ťažkou skúškou. Špecialisti neodporúčajú mixovať tieto dva typy jedál počas jedného chodu.

Najlepší čas na spracovanie potravín, ktoré naše telo rozdielne trávi, by sa malo konzumovať hlavne počas obedu, kedy je náš tráviaci systém najaktívnejší. Jedlo na raňajky a večeru by malo byť jednoduchšie a mali by to byť výrobky, ktoré sú rýchlo stráviteľné, aby ste tak získali energiu rýchlo po raňajkách a nechali svoj žalúdok v noci odpočívať.

 

Voda: Vchádza do čriev okamžite.
Ovocná alebo zeleninová šťava: 15-20 minút
Surová zelenina: 30-40 minút
Varená zelenina: 40 minút
Ryba: 45-60 minút
Šalát s olivami: 1 hodina
Škrobová zelenina: 1,5- 2 hodiny
Zrná (ryža, pohánka, quinoa): 2 hodiny
Mliečne produkty: 2 hodiny
Orechy: 3 hodiny
Kurča: 1,5-2 hodiny
Hovädzie mäso: 3 hodiny
Jahňacina: 4 hodiny
Bravčovina: 5 hodín

Aký typ jedál konzumujete najčastejšie vy? Ak vás článok zaujal, nezabudnite ho zdieľať s vašimi priateľmi.

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

You Might Also Like