Takto bude reagovať vaše telo, keď prestanete jesť mäso

 

Jedenie alebo úplný pôst od mäsa je len vašou voľbou. Zatiaľ čo niektorí ľudia si nemôžu predstaviť ani jediný deň bez mäsa, iní tým žijú a berú to ako detoxikáciu ich tela alebo za zdravý životný štýl.

Agentúra pre rakovinu Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO), Medzinárodná agentúra pre výskum a liečbu rakoviny, vydala v októbri 2015 znepokojivú správu.

Táto správa, založená na štúdiách 20 rokov, skúmala potenciál vyvolanie rakoviny u dvoch najpopulárnejších druhov mäsa na svete – tmavého a spracovaného.

Medzi spracované mäso patrí mäso, ktoré prešlo procesmi, ako solenie, zrenie, fermentácia a údenie, a nie je už vo svojom prostredí.

Spracované mäso okrem iného zahŕňa salámu, sušené mäso, sušené mäso hovädzie, párky, špekáčiky, klobásy, mäsité placky, konzervované mäso a mäsitú omáčku.

Podľa niekoľkých štúdií je pravidelná konzumácia spracovaného mäsa spojená s kolorektálnym karcinómom.
Odborníci hovoria o tom, že osoba, ktorá konzumuje 50 gramov spracovaného mäsa každý deň, si zvyšuje riziko tvorby rakovinových nádorov.

Odborníci ďalej spresnili, že zatiaľ čo konzumácia spracovaného mäsa samotného nie je tak karcinogénne, riziko sa ale zvyšuje pri pravidelnom konzumovaní toho typu mäsa.

Aj napriek tomu, že je nutričný ​​prospech nespracovaného mäsa platným argumentom, zdravotné riziká pre niekoho, kto pravidelne konzumuje mäso, prevažujú nad výhodami, zvlášť pri zvážení mnohých vegetariánskych doplnkov, ktoré majú nahradiť mäso.

Ak sa to týka vašej stravy a zdravia, je veľmi dôležité urobiť dobré rozhodnutie pre vaše zdravie. Či už sa rozhodnete odstrániť mäso z vašej stravy alebo jednoducho znížiť jeho spotrebu, musíte vedieť, ako to ovplyvní vaše telo.

 
Čo sa stane s vaším telom keď prestanete jesť mäso?

  1. zlepší sa zdravie vášho srdca

Zápal obranným mechanizmom vášho tela proti útoku mikroorganizmov a vírusom spôsobujúcich choroby.

Avšak niektoré potraviny, ako je napríklad mäso, sú zápalové a môžu zápalu umožniť prežiť. Pretrvávajúci zápal je príčinou závažných chorôb vrátane srdcových chorôb.

Neu5Gc je molekula nevytvárajúca sa v našom tele, ale vyskytuje sa v tmavom mäse.

Ak jete tmavé mäso, vaše telo reaguje na túto cudziu molekulu aktiváciou telesnej ochrany vo forme zápalu ako imunitnú reakciu. Keď jete mäso pravidelne, vaše telo neustále reaguje týmto spôsobom, čo umožní pretrvávanie a vznik zápalu.

Preto sa väčšina vegetariánov rozhodla pre život bez mäsa, pretože im nie je ľahostajný a chcú byť zdraví.

 

 

 

  • Ochránite sa pred vznikom rakovinyZápal je príčinou rôznych potenciálne smrteľných ochorení a rakovina je jednou z nich.

    Štúdia WHO jasne ukazuje Karcinogenita tmavého mäsa a spracovaného mäsa, ktorá sa ďalej zvyšuje pravidelnou spotrebou akéhokoľvek mäsa.

    Štúdie tiež prišli na prepojenie medzi konzumáciou mäsa a zvýšeným rizikom istých rakvinotvorných nádorov.

    vysoká spotreba mäsa je spojená s výskytom kolerektálního mäsa karcinómu (čo je spojené s rakovinou hrubého čreva, konečníka a čriev), podľa štúdie z roku 2004 vydanej v Enviromental and Molecular.

    Štúdia ďalej uvádza, že ak je mäso je mäso varené alebo i údený pri vysokých teplotách, uvoľňuje chemikálie, ktoré menia ľudskou DNA a robí ľudí náchylnejšími k rakovine.

    Vegetariánska strava sa tomu to riziku vyhýba.

    Prechod z nevegetarianské stravy na vegetariánsku znižuje žlčové kyseliny a neutrálne steroly a následne znižuje riziko rakoviny hrubého čreva.

    Žlčové kyseliny a neutrálne steroly je druh tuku, ktoré sa vyskytujú u výkalov a vo veľkom množstve sú vysoko rizikovým činiteľom pre rakovinu hrubého čreva.

 

  • Vaše šanca na dlhší život sa zvýšiKonzumácia mäsa, a to hlavne tmavého mäsa a spracovaného mäsa, môže váš život viditeľne skrátiť.

    Podľa štúdie z roku 2003 dokázala že ľudia, ktorí sa vyhýbajú jedenia mäsa žijú dlhšie.

    Vedci sa zamerali na populáciu, ktorá konzumuje vyššie uvedené produkty a prišli na to, že zomreli tí, ktorí konzumovali viacej tmavého mäsa, skôr na srdcové choroby a mali mnohopočetné výskyty zápalov.

    Štúdia ďalej uvádza, že tí, ktorí konzumujú dennú porciu tmavého mäsa, si zvyšujú pravdepodobnosť smrti o 13%, čo vyskočí na 20%, ak je tmavé mäso spracované.

    Nahradenie mäsa vo vašej strave vegetariánskym zdrojmi bielkovín, ako sú mliečne výrobky, strukoviny a orechy, môže predĺžiť dĺžku vášho života.

  • schudneteKeď ľudia prejdú zo stravy, ktorej je obsiahnuté mäso, na stravu bez mäsa, začnú chudnúť zároveň s tým, ako sa v rámca celkovej výživy obracajú na nízkokalorickú stravu.

    Podľa štúdie z roku 2007. Rastlinná vegánska strava spojená s podstatným znížením hmotnosti u ľudí s nadváhou pri období pravidelného sledovania v rozmedzí 1 až 2 rokoch.

    Vegetariánska strava je bohatá na celozrnné potraviny, zeleninu a ovocie, čo sú neskutočne dôležité veci a uľahčujú chod nášho tela a tiež dodávajú nášmu telu veľa energie. Vláknina bola vždy pozitívne spájaná s nižším indexom telesnej hmoty (BMI) a hmotnosťou. Navyše rastlinné potraviny sú bohatšie na výživu a chudobnejšie na kalórie.

    Ľudia, ktorí dodržiavali vegetariánsku stravu, schudli o 2 kg a tí, ktorí dodržiavali vegánsku stravu, schudli až 2,5 Kg než ľudia, ktorí pravidelne jedli mäso.

 

You Might Also Like