Pricviknutý bedrový nerv? Nezúfajte. Existujú 2 spôsoby, ako ho jednoducho uvoľníte

Ľudské telo je pretkané mnohými rôznymi nervovými zakončeniami. Ak by sme sa mali pozrieť na niekoľko najznámejších nervov, je treba povedať, že jeden sa nachádza v oblasti bedrovej chrbtice…

Práve tu začína a následne postupuje smerom dole, cez oblasť zadku, a to až do chodidiel. Vzhľadom k jeho umiestneniu, ale aj vzhľadom k jeho dĺžke nie je nič výnimočné, že môže dôjsť k jeho zovretiu. To má za následok celkom silné bolesti, ktoré sú až na nevydržanie.

Hovorí sa o zablokovaní sedacieho nervu
Že nejde o nijak výnimočný stav, to dokazuje aj fakt, že pojem zablokovanie sedacieho nervu je pomerne známy aj medzi laickou verejnosťou. Daná blokácia je ľudovo označovaná tiež ako priškrtenie sedacieho nervu. Čo je s týmto stavom spojené, to je veľká bolesť. Okrem klasických medikamentov na tlmenie bolesti je celkom pochopiteľné, že ľudia hľadajú aj špecialistu, ktorý by im mal zabezpečiť možnú úľavu.

Vplyv môžu mať tiež svaly
Čo je hlavným dôvodom poškodenia sedacieho nervu? Je to kombinácia veku a životného štýlu. problémy sa začínajú objavovať už zhruba po tridsiatom roku života. Kedy to bude, to záleží hlavne na tom, ako aktívny život jedinec žije. Chceme povedať, že dôvodom daných problémov je okrem iného aj to, že má daná osoba stuhnuté, alebo skrátené svaly. A to nastáva vo chvíli, keď nie sú nijako aktívne zapájané.

Ako vyzerá tradičná liečba?
Ak sa zablokovanie sedacieho nervu objaví aj u vás a vy sa v súvislosti s tým rozhodnete navštíviť lekára, je treba povedať, že ten najprv uľaví od bolesti a potom navrhne optimálny postup liečby. Ten zahŕňa kombináciu medikamentov a ďalej špeciálnych cvikov a rehabilitáciou, čo by malo pomôcť pretiahnuť a posilniť svaly. Nejde však o cestu jedinú, pretože ďalej existujú ešte 2 celkom zaujímavé spôsoby, na ktoré sa teraz pozrieme spoločne.

 

Cvik číslo 1
Ideme hneď na cvik číslo jedna. Ten je vhodný vykonávať tak pri poškodení sedacieho nervu, tak je vhodné ho vykonávať aj vo chvíli, kedy chcete myslieť na prevenciu a mať svaly posilnené a tiež pretiahnuté. Základom je správna poloha, ktorá spočíva v tom, že budete ležať na pevnej podložke na chrbte. Následne pokrčíte jednu nohu tak, že budete koleno smerovať smerom k ramenu.

V tej chvíli začína samotný cvik, pretože jeho základom je to, že budete dané koleno k vášmu ramenu priťahovať pomocou rúk. Akonáhle dosiahnete hraničného bodu, je potrebné v tejto pozícii vytrvať najmenej 30 sekúnd. Potom nohu povoľte a vráťte ju do pôvodnej polohy. To isté bude treba opakovať aj s vašou druhou nohou.

Cvik číslo 2
Sľúbili sme vám hneď dva cviky a tak sa poďme pozrieť aj na ten druhý. Aj tu dochádza hlavne k pretiahnutiu a ľahkému posilneniu svalov. A aj tu je základná poloha spojená s tým, že budete ležať na chrbte, na pevnej a tvrdej ploche. Potom treba pokrčiť nohy a dať takzvane “nohu cez nohu”. Rovnako, ako tak robíte na stoličke. Tu však budete v polohe vľavo. Potom svoje ruky dajte na spodnú stranu stehna pri spodnej nohy.

Ako prebieha samotný cvik? Je to podobné, ako v predchádzajúcej variante. Aj tu sa snažíte o pritiahnutie, a to čo najviac k hrudníku. Ale za predpokladu, že vaša panva bude stále na zemi. Tú nezdvíhajte. Akonáhle dosiahnete hraničného bodu, skúste v tejto polohe vydržať zhruba 30 sekúnd. Potom povoľte, párkrát si vydýchnite a nohy vymeňte. A to isté realizujte aj s nohou druhou.

Ako často?
Dôležitá otázka, na ktorú je odpoveď veľmi jednoduchá. ak máte pricviknutý sedací nerv, je ideálne obidva cviky vykonávať aspoň trikrát denne. Ak nemáte, je vhodné takto cvičiť najmenej raz za deň. Vhodné je tiež myslieť na samotné opakovanie. Pri každom cviku je vhodné danú nohu držať minimálne 3 x 30 sekúnd. Jedine tak bude mať tento naťahovací cvik zmysel.

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

You Might Also Like