Pri nebezpečne nízkej hladine horčíka v tele vás telo bude varovať toto neignorujte!

 

Podľa amerického ministerstva poľnohospodárstva trpí polovica ľudí nedostatkom horčíka v tele. Tento minerál je pre telo dôležitý hlavne preto, že ho akákoľvek bunka potrebuje pre správne fungovanie.

Buď ho môžete konzumovať v tabletkách, ktoré sú určené ako doplnok stravy a alebo v potravinách. Lekármi odporúčaná denná dávka jé 500 až 1000 mg horčíka.

 

Príznaky, ktoré vám budú naznačovať nedostatok horčíka

  • ochorenie srdca
  • podráždenosť
  • únava
  • tiky v tvári
  • osteoporóza
  • krvné zrazeniny
  • nestabilná hladina cukru v krvi
  • migréna
  • kŕče
  • úzkosť a depresia

Nedostatok horčíka v tele je spojený s ďalšími chronickými chorobami, silnými svalovými kŕčmi v nohách cukrovkou typu 2 a dokonca aj s výpadkami pamäte.

 

Potraviny obsahujúce horčík

  • horká čokoláda
  • orechy
  • banány
  • avokádo
  • ryby
  • listová zelenina (kapusta, špenát)
  • strukoviny
  • zrná či semienka

Pokiaľ sa rozhodnete o konzumácii horčíka v tabletkách, je dôležité si uvedomiť, že sa môže vyskytovať vo viacerých formách- v Glicine, taurín, orotátu a malátu.

 

účinky glycínu

  • Pomáha pri depresiách a úzkosti
  • lieči nespavosť
  • uvoľňuje mysle
  • lieči hnačka

 

Účinky malátu

  • zmierňuje svalovú únavu
  • zlepšuje trávenie
  • dodáva telu energiu
  • zmierňuje menštruačné bolesti

 

účinky taurínu

  • lieči migrény
  • pomáha pri liečbe srdca

 

Účinky orotátu

  • Podporuje zdravie srdca
  • dokáže zvýšiť výkon u športovcov

 

Najlepším riešením nedostatku horčíka, je kombinácia potravín s doplnkami. Tiež je dobré, ak doplnky stravy obsahujú aj vitamín B6, pretože ten zlepšuje ich absorbáciu. Môžete tiež kúpiť doplnky, ktoré obsahujú všetky uvedené formy horčíka.

 

You Might Also Like