Pri nebezpečne nízkej hladine horčíka v tele vás telo bude varovať toto neignorujte!

Podľa amerického ministerstva poľnohospodárstva trpí polovica ľudí nedostatkom horčíka v tele. Tento minerál je pre telo dôležitý hlavne preto, že ho akákoľvek bunka potrebuje pre správne fungovanie.

Buď ho môžete konzumovať v tabletkách, ktoré sú určené ako doplnok stravy a alebo v potravinách. Lekármi odporúčaná denná dávka jé 500 až 1000 mg horčíka.

 

Príznaky, ktoré vám budú naznačovať nedostatok horčíka

  • ochorenie srdca
  • podráždenosť
  • únava
  • tiky v tvári
  • osteoporóza
  • krvné zrazeniny
  • nestabilná hladina cukru v krvi
  • migréna
  • kŕče
  • úzkosť a depresia

Nedostatok horčíka v tele je spojený s ďalšími chronickými chorobami, silnými svalovými kŕčmi v nohách cukrovkou typu 2 a dokonca aj s výpadkami pamäte.

 

 

Potraviny obsahujúce horčík

  • horká čokoláda
  • orechy
  • banány
  • avokádo
  • ryby
  • listová zelenina (kapusta, špenát)
  • strukoviny
  • zrná či semienka

Pokiaľ sa rozhodnete o konzumácii horčíka v tabletkách, je dôležité si uvedomiť, že sa môže vyskytovať vo viacerých formách- v Glicine, taurín, orotátu a malátu.

 

účinky glycínu

  • Pomáha pri depresiách a úzkosti
  • lieči nespavosť
  • uvoľňuje mysle
  • lieči hnačka

 

Účinky malátu

  • zmierňuje svalovú únavu
  • zlepšuje trávenie
  • dodáva telu energiu
  • zmierňuje menštruačné bolesti

 

účinky taurínu

  • lieči migrény
  • pomáha pri liečbe srdca

 

Účinky orotátu

  • Podporuje zdravie srdca
  • dokáže zvýšiť výkon u športovcov

 

Najlepším riešením nedostatku horčíka, je kombinácia potravín s doplnkami. Tiež je dobré, ak doplnky stravy obsahujú aj vitamín B6, pretože ten zlepšuje ich absorbáciu. Môžete tiež kúpiť doplnky, ktoré obsahujú všetky uvedené formy horčíka.

 

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

You Might Also Like