Pozrite sa do zrkadla a podľa toho, kde sa vám ukladá tuk, a my vám povieme, ako ho odstrániť.

Obezita je jednou z hlavných chorôb našej doby. Svetová zdravotnícka organizácia uvádza, že v roku 2014 malo viac ako 1,9 miliardy dospelých po celom svete nadváhu. Toto je obrovské číslo, čo je takmer 40% dospelého obyvateľstva sveta. Najhoršie však bolo, že približne 41 miliónov detí vo veku do 5 rokov malo nadváhu v roku 2014.

 

Avšak napriek týmto strašným údajom treba pochopiť, že obezita nie je vždy pre všetkých rovnaká.

Keď poznáte svoj vlastný typ obezity, môžete dospieť k záveru, že je to hlavný dôvod, prečo priberáte váhu, a preto pochopíte, ako sa ho zbaviť. Takže žena stredného veku pravdepodobne má problémy s jej hmotnosťou, odlišné od ťažko chorej osoby. Riešenie pre nich bude tiež veľmi odlišné. Obaja by však mali zahŕňať šport, tréning a cvičenia.

Tiež sa vedci snažili zhromaždiť údaje o tom, aká časť tela tučná na osobe a porovnávať ich s jeho životným štýlom. Podľa týchto štúdií môže umiestnenie tuku na tele porozumieť, čo je hlavnou príčinou obezity a ako sa najlepšie jej zbaviť.

1. Obezita hornej časti tela

Je to príznak silného prejedania. Najprv je potrebná vyvážená strava (a nie v takých množstvách!) a fyzické cvičenie. Podľa štúdie Mayo Clinic v roku 2008 je obezita hornej časti tela hlavným rizikovým faktorom pre rozvoj diabetu typu 2 a niekedy aj typu 1, hypertenzie a iných ochorení. Preto je veľmi dôležité, aby človek, ktorý trpí obezitou hornej časti tela, vážne zvážil jeho váhu dnes.

2. Ospalé brucho

Je s najväčšou pravdepodobnosťou výsledkom nadmernej konzumácie alkoholu. V takom prípade by mal človek výrazne znížiť počet spotrebovaných alkoholických nápojov za deň a je lepšie sa zbaviť tohto zvyku úplne. Navyše, samozrejme, fyzické cvičenia nebudú zasahovať do rozptýlenia tuku na telo a vyváženejšej stravy.

3. Tuk v dolnej časti brucha

Je bežným príznakom depresie a úzkosti a táto obezita sa najlepšie liečí dvoma spôsobmi súčasne: úľavou od stresu (jóga, pozitívne, nové cvičenia) a cvičením.

4. Veľké vyčnievajúce brucho a tuk na hornej časti chrbta

Je výsledkom sedavého životného štýlu. Je celkom možné, že osoba s týmto typom rozloženia telesného tuku bude svedkom, ako sa tuk na svojom tele začne topiť takmer, akonáhle to bude a začne pravidelný cvičebný program športových aspoň na pár dní. Osoba s takouto obezitou by mala udržiavať hladinu cukru v krvi v normále. Je pre neho najlepšie nasledovať stravu.

Pri všetkých štyroch typoch obezity v hornej časti tela sa odporúča 30 až 60 minút stredne intenzívneho aeróbneho cvičenia päť dní v týždni. Medzi takéto aktivity patrí jogging, jazda na bicykli, prechádzky a plávanie. Takéto postupy pomáhajú znížiť tuk v páse a bruchu.

5. Obezita dolného tela

Je bežnejšia u žien ako u mužov. V boji proti tuku, ženy by mali vykonávať cvičenia s váhami, a tiež vykonávať cvičenie na zlepšenie kardiovaskulárneho systému.

6. Obezita spodného tela na úplnom dne nôh

Vyskytuje sa najčastejšie u tehotných žien. Ak chcete bojovať proti tomuto typu obezity, odporúča sa ženám, poradiť sa s lekárom.

7. Distribúcia tuku v tele v dolnom tele

Je často nazývaná „gynoidná“ alebo hruškovitá telesná postava. Tu sú vhodné cvičenia zamerané na spaľovanie tuku v stehnách a na zadku. Takéto cvičenia rýchlo spáľujú kalórie, znižujú tuk v dolnej časti tela a tiež zlepšujú všetko, čo sa týka kardiovaskulárneho systému.

Je však dôležité mať na pamäti, že obezita je choroba, ale choroba vyliečiteľná – výhradne vami. Čím skôr ste zaneprázdnení svojim telom a vylúčite tuk z neho, tým zdravšie budete po zvyšok svojho života.

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

You Might Also Like