Pokiaľ spíte menej ako 8 hodín denne, takýto dopad to má na vaše telo.

white background vector illustration of a sleeping positions

Spread the love

Nedostatok spánku si ľudia kompenzujú veľkým množstvom kávy alebo energetickými nápojmi. To však riešenie nie je !

 

Nespavosť je čoraz väčším problémom tejto uponáhľanej doby. Niekedy je ťažké nájsť si niekoľko hodín spánku, pretože myšlienky sa stále vracajú k tomu, čo ešte treba urobiť. Občas sa stane, že nás práca, učenie alebo rôzne úlohy zaneprázdňujú tak, že sme vďačný, ak môžeme zavrieť oči, hoci aj na minútu.

Nedostatok spánku si ľudia kompenzujú veľkým množstvom kávy alebo energetickými nápojmi. Spánok patrí medzi základné potreby, aby telo fungovalo tak, ako má. Ak však dlhšiu dobu fungujeme na pár hodinách spánku odráža sa to aj na dehydratácii. Je známym faktom, že telo bez poriadneho spánku spotrebováva viac vody, či jedla. Vedci dokázali, že môže ísť až o 59 percentnú dehydratáciu.

 

Tu prichádzame, k názoru odborníkov, ktorý hovorí o hormóne menom vazopresín. Tento hormón je zodpovedný za správne strebávanie vody v tele. Jeho nedostatok alebo poruchy tvorby môžu vyvolať spomínanú dehydratáciu. Vazopresín je hormón, ktorý pracuje počas spánku. Je zodpovedný za to, že telo nepríde o veľké množstvo vody.

Vedci túto súvislosť medzi spánkom, hormónom vazopresínu a dehydratáciou skúmali na mnohých ľuďoch, ktorým hneď po zobudení vzali aj moč. Výsledky jasne ukázali, že táto súvislosť sa potvrdila.

Dehydratácia je dôležitá aj pre kvalitu spánku. Dehydratácia vzniká rýchlo a mnohí o nej ani len netušia, pretože dehydrovaný človek smäd už necíti. Odporúčané je teda hneď po zobudení vypiť aspoň pohár čistej vody.

Je potrebné dopriať si aspoň osem hodín spánku. Odborníci tvrdia, že je to akýsi zlatý stred, keďže ideálny spánok je sedem až deväť hodín. Keď to však nie je možné, tak by sme si aspoň mali dávať pozor na pitný režim a dopriať telu dostatok vody.

You Might Also Like