Po 40-tke trápi väčšinu ľudí bolesť kolien, členkov či chodidiel: Fyzioterapeut poradil 6 pohybov, ktoré vám pomôžu okamžite!

Väčšina populácie po 40-tke  trpí občasnými, alebo dokonca pravidelnými bolesťami kolien, členkov alebo chodidiel, ktoré môžu časom prerásť až do chronických stavov. Renomovaný fyzioterapeut zostavil súbor jednoduchých pohybov, ktoré rýchlo pôsobia priamo proti bolesti a dokážu z dlhodobého hľadiska zabrániť tomu, aby sa problémy stupňovali.

Aj po štyridsiatke je dôležité dostatočne sa hýbať a obzvlášť dnes, keď je väčšina ľudí vystavená sedavej práci. Aby ste zabránili hromadeniu tuku, zlej fyzickej kondícii a vzniku rôznych generačných ochorení, skúste si párkrát do týždňa dopriať tieto cvičenia a čas pre seba. Vaše telo aj zdravie sa vám odvďačia.

 

Tu sú jeho jednoduché, názorné spôsoby, ako bolesť poraziť už v prvých sekundách. A čo je najdôležitejšie, budete sa cítiť dobre.

Zdvihnuté päty

Postavte sa za čelo stoličky a uchopte ho oboma rukami.

Ohnite jednu nohu v kolene a zdvihnite ju tak, že lýtko a stehno budú v ostrom uhle.

Pomaly zdvíhajte členok druhej nohy, až kým nestojíte celkom na špičke. Zároveň s členkom dvíhame aj dlane tak, že prsty sú takmer vyrovnané.

Pomaly vrátime pätu späť na podlahu. Opakujte 10-15 x pre každú nohu. Toto cvičenie pôsobí proti bolesti kolien a systematicky posilňuje svaly kolena a okolité svaly.

Chodenie po špičkách

Toto je jednoduché cvičenie, ktoré môžete urobiť pri bežných domácich prácach, alebo keď napríklad idete pozrieť do schránky. Jednoducho sa 10-15 minút prechádzajte po špičkách – až kým vydržíte.Takto posilníte klenbu na chodidlách, spevníte prednú časť chodidla a vyhnete sa nepríjemným kŕčom.

Členky

Ak sem-tam cítite členky, je veľmi pravdepodobné, že časom vám začnú robiť veľký problém. Koniec-koncov, držia váhu celého tela. Toto je najjednoduchší spôsob, ako ich spevniť. Keď sedíte, alebo stojíte, zdvihnite jednu nohu a pomaly robte vystretým chodidlom pohyby do kruhu. 10x urobte kruh smerom dovnútra a 10x smerom von, pre každú nohu.

Odpor

Budeme potrebovať pružnú tkaninu, ktorú upevníme okolo pevného kusu nábytku. Jednu nohu mierne ohnite v kolene a dajte pod druhú nohu. Popruh navlečte na nohu, ktorá je vyššie a pomaly ťahajte chodidlom pás smerom k sebe. Opakujte 10-15 x pre každú nohu. Cvičenie spevňuje lýtkové a vnútorné stehenné svaly, ktoré sú dôležité pre oporu kĺbov na nohe.

Zdravá klenba = zdravá noha

Možno si tento cvik pamätáte, keď ste boli deti. Ide len o to, že sa snažíme prsty zahnúť čo naviac dovnútra nohy. Skúste napríklad, či dokážete takto uchopiť ceruzku. Tento cvik má úžasný efekt proti kŕčom, spevňuje klenbu a predchádza veľkým bolestiam chodidiel. Opakujte 15x pre každé chodidlo.

Masáž pomocou tenisovej loptičky

Výborná na regeneráciu chodidiel a úpravu polohy členku. Robte čo najčastejšie večer pred spaním. Sadnite si a chodidlo položte na tenisovú lopičku. Posúvajte lopičku smerom od päty až k prstom. Ide o najjednoduchšiu cestu k zdravým chodidlám a navyše aj veľmi príjemnú. Robte toto cvičenie napríklad pred televízorom.

Akupresúrne body – ak ich viete nájsť, úľavu pocítite okamžite

Ak máte po dlhom dni boľavé nohy, dajte svoje dva palce na body na vašich chodidlách, ktoré vidíte na obrázku (medzi prstami 1 a 2, 4 a 5) a jemne ich masírujte 10 až 15 minút. že ste našli správne miesto budete cítiť už pár sekundách.

 

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

 

zdroj: inyarwanda.com

You Might Also Like