Nepodcenujte denný pitný režím! Spravte toto a zistíte, či ste vypili dostatočné množstvo tekutín!

female hand of an elderly woman with loose tissue, dehydrated skin

Spread the love

Ak máte celý deň nabitý programom, stáva sa, že jednoducho zabudnete dopriať si pohár vody alebo šálku čaju. Obzvlášť teraz, keď sa blíži leto, je veľmi dôležité, aby sme dbali na pitný režim. Hoci vám to v bežnom živote pripadá často ako detail, netreba podceňovať príjem tekutín! Váš organizmus môže z ich nedostatku trpieť dehydratáciou.

Nechcete azda, aby ste niekde na verejnosti alebo v kancelárii odpadli a vaše okolie vás muselo zachraňovať. Ak si nie ste istá, či pijete dostatok vody, prinášame vám dnes test, ktorý trvá len niekoľko sekúnd a vyskúšať ho môžete kedykoľvek a kdekoľvek.

Otočte svoju dlaň opačnou stranou. Medzi palec a ukazovák druhej ruky vezmite pokožku na otočenej ruke a napnite ju. Ak sa po pustení pokožka rýchlo vráti na svoje miesto znamená to, že je všetko v poriadku. Ak jej to však trvá dlhšie, tak sa radšej napite.

Odporúčané vypité množstvo denne je minimálne 8 dvojdecových pohárov vody. Všetko samozrejme závisí aj od iných faktorov ako sú: ročné obdobie, vaša výška, hmotnosť a pohybová aktivita. Taktiež sa hovorí, že piť, keď ste smädná je už neskoro. Pite radšej viac denne a predídete dehydratácii či nevoľnosti. Možno ani neviete, že by ste dokázali mnoho krát predísť bolesti hlavy či únave, keby ste svojmu telu dopriali viac vody!

Iste veľmi dobre viete, že podstatný je aj výber tekutiny. Ak si dáte na raňajky kávu, nemôžete to považovať za adekvátnu tekutinu pre váš organizmus. Hoci vás nakopne a psychicky vzpruží, jej konečný dopad na telo je záporný.

Možno ste o tom nevedeli, no káva odvodňuje. Preto dajte prednosť radšej čaju alebo minerálke, no úplne zo všetkého je najideálnejšia čistá voda!

You Might Also Like