Nedarí sa vám zaspať? Vďaka tejto technike zaspíte už do dvoch minút!

Woman sleeps on soft pillow in all possible positions. Female character in pink pajamas tries to find comfortable pose during night isolated cartoon flat vector illustrations set on white background.

Už ste skúšali počítať ovečky, či čítať knihu, no spánok stále neprichádzal? Možno je na čase, aby ste vyskúšali techniku, ktorú vám v tomto článku bližšie opíšeme.

 

Dobrý a kvalitný spánok je pre niektorých ľudí samozrejmosťou, pre iných vytúženým cieľom, ktorý nevedia nijakým spôsobom dosiahnuť. Existuje vôbec spôsob, alebo metóda, ktorá by nám mohla pomôcť zaspávať? Už ste skúšali počítať ovečky, či čítať knihu, no spánok stále neprichádzal? Možno je na čase, aby ste vyskúšali techniku, ktorú vám v tomto článku bližšie opíšeme.

Táto technika je obľúbená v americkej armáde. Vojaci bývajú neustále pod stresom a v celkovom napätí, preto ich spánok býva často nekvalitný. Vďaka tejto technike však dokážu bleskovo rýchlo zaspať a vďaka tomu načerpať sily do ďalšieho dňa.

Postup je veľmi jednoduchý:


1.
 Dôležité je uvoľnenie. Pokúste sa uvoľniť jazyk, celú tvár, spánky a tiež oči.
2. Uvoľnite ruky, sledujte, ako sa vaše ruky postupne ukladajú na posteľ. Najprv to urobte s jednou rukou, potom s druhou.
3. Začnite zhlboka dýchať a pri vydychovaní uvoľňujte nohy. Začnite pomaličky stehnami, potom kolená, až nakoniec uvoľníte celé nohy.
4. Pre väčšinu ľudí je práve tento bod najťažším. Posledné, čo je potrebné urobiť je psychické uvoľnenie, ktoré dosiahnete pomocou vizualizácií, na ktoré sa budete sústrediť po dobu 10 sekúnd.

Vybrať si môžete jednu z troch:

– Predstavte si, kánoe v ktorom sa plavíte. Pod kánoe je len pokojná voda a nad vami krásne, jasné nebo. Sústreďte sa na túto predstavu a uvidíte, ako sa bude dostavovať príjemné uvoľnenie.
– Predstavte si, ako ležíte v čiernej alebo tmavej miestnosti v čiernej hojdacej sieti.
– Poslednou možnosťou je, že si 10 sekúnd stále budete opakovať vetu „ Nemysli.“

 

Psychická pohoda a uvoľnenie je základom pre kvalitný spánok. Zo začiatku vám zaspávanie pomocou tejto techniky bude trvať dlhšie, avšak keď sa naučíte najmä psychicky uvoľniť a získate v tom cvik, vaše zaspávanie bude rýchlejšie ako kedykoľvek predtým.

Uvoľnenie a pohodu môžete dosiahnuť tiež využívaním rôznych relaxácií, či meditácií. Dostať sa do duševnej pohody a nezaspávať s rozbehanou mysľou je základom pre kvalitný spánok a tiež rýchle zaspávanie.

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

You Might Also Like