Na opuchnuté členky a chodidlá sú najviac osvedčenné tieto kúry.

Opuchy, ktoré sa odborne medicínsky nazývajú edémy, predstavujú neželané nadmerné akumulovanie tekutín v telesných tkanivách.

Najčastejšie postihujú členky a chodidlá nôh ľudí, ktorí počas dňa trávia veľa času v stoji, prípadne ľudí s nejakým zdravotným problémom.

Príčinou zvyčajne bývajú ťažkosti s obličkami, vysoký  krvný tlak, cukrovka či tehotenstvo.

Edémy nie sú síce nebezpečné, no vedia poriadne znepríjemniť život. Preto, ak vás trápia, ukážeme vám pár osvedčených domácich kúr a prírodných terapií, ktoré vám s nimi pomôžu.

Najprv však chceme uviesť jedno malé upozornenie. Ak zbadáte, že máte jednu nohu väčšiu ako druhú, je vždy lepšie pre istotu vyhľadať lekára.

Dôvodom je vylúčenie nejakej závažnejšej príčiny, ako napríklad krvnej zrazeniny, ktorú je treba vyriešiť odborne, inak by mohla viesť k infarktu či mozgovej mŕtvici.

Ak však nejde o žiadny takýto vážny prípad, potom môžete vyskúšať niektorú z nasledovných kúr.

1. Mätový kúpeľ

Vložte polovicu pohára (1 dcl) mätových lístkov do 1 litra vody v hrnci a priveďte ju do varu. Po dosiahnutí varu uberte plyn, zakryte hrniec pokrývkou a na miernom ohni povarte 10 minút.

Následne prelejte odvar do lavóra alebo vedierka, nechajte vychladnúť na tolerovateľnú teplotu a namočte si v ňom vaše nohy.

Nohy si máčajte približne 30 minút.

2. Kúpeľ vo vode s tonikom

Niekomu sa to môže zdať divné, no tonik vám ozaj dokáže pomôcť s opuchnutými nohami alebo členkami.

Vezmite tonikovú vodu, priveďte ju na izbovú teplotu (ak bola napríklad v chladničke) a namočte si do nej nohy na pol hodinu. Bublinky a chinín dokážu byť veľkou pomocou pri zápaloch v miestach opuchov.

Pre lepší a rýchlejší výsledok môžete nohy namočiť aj do vychladenej tonikovej vody, teda ak vám chlad neprekáža.

3. Kúpeľ vo vode s horkou soľou

Nalejte do lavóra alebo vedra vlažnú vodu do takej výšky, aby prekrývala vaše členky.

Potom do nej pridajte za hrsť epsomskej soli (síran horečnatý), rozmiešajte a namočte si do toho svoje nohy.

Epsomská soľ je úžasná na relaxáciu svalov. Nohy nechajte namočené 30 minút.

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

Tento článok má len informačný charakter. Nenahrádza konzultáciu ani postupy od lekára / lekárnika. Všetky potrebné kroky najprv konzulujte so svojím lekárom / lekárnikom.

You Might Also Like