Moja známa, ktorá mala 40 rokov, bola štíhla ako prútik. Keď som sa jej opýtala, ako to robí, prezradila mi niečo, čo zmenilo moje stravovanie už navždy!

Máte pocit, že priberáte už aj zo vzduchu či po pohári čistej vody? Zrejme takisto patríte k ľuďom, ktorých metabolizmus vďaka pribúdajúcim rokom podradil na najnižšiu možnú rýchlosť. Ak navyše máte sedavé zamestnanie, je na čase s nalepenými kilami poriadne zatočiť. Neskôr totiž pôjdu dole ešte ťažšie!

Už po tridsiatke v tele ženy dochádza k zmene metabolických procesov, s čím súvisí i nárast hmotnosti. Dochádza tiež k hormonálnym zmenám, ktoré sa môžu podpísať za kilá navyše. V štyridsiatke môžeme badať ústup svalovej hmoty, ktorú začína na mnohých kritických miestach nahrádzať tuk. S pribúdajúcim časom si náhle uvedomíme, že sme o päť až desať kíl ťažšie ako v mladosti a márne sa snažíme kilá zhodiť. Na naše telo však v tomto veku už neplatia všeobecne zaužívané pravidlá, kvôli čomu by sme k svojej životospráve a fungovaniu mali pristupovať rozdielne.

Chudnutie je po štyridsiatke oveľa náročnejšie ako v dvadsiatke, a aj pri úpornej snahe zhodiť dve až tri kilá sa môžeme poriadne zapotiť. Odborníci však ponúkajú zopár návodov, ako v tomto veku efektívne pristupovať k diéte.

Ako jesť po štyridsiatke?

Pre čo najlepší prehľad o svojom jedálničku si svoje stravovacie návyky zapisujte do zošita. Dbajte o rôznorodosť stravy a neustále sa snažte o obmenu potravín. Vyhnite sa častým opakovaniam vo vašom menu.

Je nesmierne dôležité vedieť, koľko kalórií za deň prijmete. Počítajte si ich a neklesnite pod 1500 kcal denne. Príliš nízky kalorický príjem vie byť rovnako škodlivý ako nadmerný počet kalórií.

Urobte si zoznam svojich obľúbených, no „zlých“ potravín, ktoré obsahujú veľa jednoduchých sacharidov. Patria sem cukor, sladkosti, rafinovaná ryža, sladké pečivo či sladené ovocné šťavy a iné sladké nápoje. Vyčiarknite zo svojho jedálnička aspoň dva takéto nežiadúce produkty.

Pokúste sa nahradiť plnotučné a kalorické produkty ich nízkotučnou verziou. Vyberajte si však produkty, ktoré nenahrádzajú tuk sacharidmi! Vymeňte napríklad majonézu za nízkotučnú omáčku alebo biely jogurt.

Optimálna strava pre ženy po štyridsiatke

Odborníci ponúkajú cenné rady pre zostavenie správneho jedálnička pre ženy po štyridsiatke. Ak vás trápi problematická oblasť bokov alebo rúk, kde zvyknú kilá pribúdať najčastejšie, pokúste sa stravovať nasledujúcim spôsobom. Nezabúdajte jesť často a v menších množstvách. Telo si zvykne na pravidelný prísun potravy a vďaka tomu si nebude vytvárať tukové zásoby.

Raňajky: kvalitný ražný chlieb s dvoma plátkami syra alebo dve polievkové lyžice nízkotučného tvarohu, dopriať si môžete i kakao s náhradným sladidlom

Desiata: kaša z nelúpanej ryže alebo pohánky, k tomu čerstvý ovocný šalát

Obed: dusené mäso alebo ryby so zeleninovým šalátom

Olovrant: šalát zo špargle a kapusty s olivovým olejom, malé množstvo sušeného ovocia

Večera: dve varené vajíčka

Nezabudnite na dostatočný pitný režim, ktorý je nesmierne dôležitý. K svojmu telu pristupujte s láskou a snažte sa o harmóniu duše i tela.

Netlačte na pílu a neočakávajte úžasné výsledky do pár dní. Majte pozitívny prístup a zachovajte si trpezlivosť. Aj malými krôčikmi sa dostanete k vytúženému cieľu, ktorý bude trvalý.

Nezabudnite článok zdieľať aj s vašimi priatelmi na facebooku!

zdroj: sovkusom.ru

You Might Also Like