Fyzioterapeutka ukázala zázračných 6 pohybov pre každú ženu po 40-tke: Za toto je klientky platia nemalé peniaze, vy to skúste celkom zadarmo!

Vzhľadom k sedavému spôsobu života, hlavne ľudia, ktorí trávia neustále svoj čas pri počítači, sa s bolesťou chrbta stretávajú každý deň. Výnimkou nie je ani vek človeka! Často sedíme, málo sa hýbeme a naša chrbtica sa prispôsobuje tabletom či telefónom.

 

Tieto pohyby môžu byť nápomocné predovšetkým pre ženy – najmä pre tie, ktoré majú sedavé zamestnanie, ale aj pre tie, ktoré v práci celé dni stoja a nemajú iný druh pohybu. Ženy po 40-tke často trápia bolesti sedacieho nervu, bolesti panvy a spodnej časti chrbtice. Fyzioterapeutka preto vybrala cviky – pohyby, ktoré sú určené špeciálne pre ne. Samozrejme, môžu ich vyskúšať aj muži, no pre ženy v tejto vekovej kategórii budú obzvlášť prospešné.

 

Pohyby pomáhajú pri týchto problémoch:

  • Bolesť chrbtice – najmä spodnej časti – dokážu rýchlo pomôcť.
  • Zápaloch a bolesti sedacieho nervu.
  • Spevňujú panvové svalstvo.
  • Výborné aj pre štíhlejší driek.
  • Uvoľnenie a relaxácia po náročnom dni.
  • Prevencia proti bolestivým stavom – napr. seknutie v krížoch.
  • Zlepšenie celkového prekrvenia organizmu.
  • Bojujú proti kŕčovým žilám.
  • Dôležité pre správne držanie tela.

Pohyby nie sú náročné, dokážu rýchlo pomôcť, odstrániť bolesť a tiež odblokovať sedací nerv.Zároveň pôsobia ako prevencia nepríjemných a veľmi bolestivých stavov. Tiež zlepšujú celkový stav chrbtice. Odporúča sa ich precvičovanie na dennej báze. Najdôležitejšie je tolerovať limity vlastného tela a každý pohyb robiť len do tej miery, pokiaľ nespôsobuje bolesť a dovoľuje vám to vaša hybnosť. Je potrebné počítať aj s tým, že na začiatku v niektorých polohách nevydržíte dlho, to je však celkom prirodzené, najmä ak pravidelne necvičíte. Ak trpíte špecifickými ochoreniami chrbtice, alebo máte poškodené platničky, cviky konzultujte so svojim lekárom.

Keď sa bolesti chrbta stanú skutočne závažnými, jednoduché riešenia už nepomáhajú. Aj v tomto prípade je lepšie problémy neignorovať a riešiť ich skôr, než bude neskoro.

 

Cviky na chrbticu

Hviezdica

Ste unavení po práci? Teraz môžete nielen relaxovať, ale tiež pomôcť vašej chrbtici. Stačí, keď si ľahnete na zem, natiahnete ruky a nohy do strán a v tejto polohe chvíľu zotrváte.

Následne ruky a ramená otočte na jednu stranu a boky na druhú stranu. Potom sa vráťte do počiatočnej polohy a urobte to isté do opačnej strany. Všetko robte pomaly a relaxujte!

Ležiaci kameň

Na tento cvik budete potrebovať obyčajnú stoličku. Ľahnite si na zem, najlepšie na teplý koberec a vyložte si nohy na stoličku. Cvičenie pomáha obnoviť správny krvný obeh v celom tele.

Ohybný had

Mladosť človeka je daná schopnosťou pohybu chrbtice. Základom tohto cvičenia je správanie hada, ktorý sa od všetkých zvierat odlišuje svojou pružnosťou. Ľahnite si na brucho, palcami na nohách sa podopierajte a dvíhajte trup na rukách tak vysoko, ako je to možné. Hlavné je, aby ste cítili napätie svalov, ale nepreháňajte to.

Embryo

Cíťte sa opäť ako v matkinom brušku – ľahnite si do klbka. Ležte na chrbte, pokrčte nohy a v zovretých rukách ich ťahajte smerom k bruchu.

Vydržte v tejto pozícii 30 sekúnd až 1 minútu. Cvik si môžete urobiť aj počas sledovania vášho obľúbeného televízneho seriálu. Stačí si len ľahnúť na zem.

Státie v rohu

Hlavným cieľom tohto cviku je uvoľnenie všetkých svalov. Potrebujete na to gymnastický balón a ak ho nemáte, stačí operadlo na pohovke alebo stoličky.

Prepletené nohy

Ľahnite si na chrbát, jednu nohu ohnite a podložte pod jej koleno druhú nohu. Chyťte si spodnú nohu a pomaly ju priťahujte k sebe a zdvíhajte druhú nohu, ktorá je nad ňou. Vydržte v tejto polohe nie viac ako 30 sekúnd a urobte si 8 opakovaní s každou nohou.

 

Ľahnite si na chrbát, jednu nohu zohnite v kolene a podložte pod ňu druhú nohu. Uchopte spodnú nohu a pomaly ju priťahujte k sebe, pričom zároveň opatrne dvíhate druhú nohu. Vydržte na začiatku 30 sekúnd a urobte si 8 opakovaní s každou nohou.

Sami uvidíte po pár dňoch, ako sú vám tieto pohyby osožné! 🙂

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

You Might Also Like