Dlhý a náročný deň v práci ? Jednoduché cvičenie, ktoré uvoľňuje bolesť v nohách mihnutím oka!

illustration of varicose veins of the lower extremities. vector. healthy treatment

Tento problém je známy  tým, ktorí trávia mnoho času na nohách, ako aj tým ľuďom, ktorí majú sedavý životný štýl.

Pravdepodobne už každý človek niekedy zažil opuchy, únavu a bolesti nôh… Tento problém je známy  tým, ktorí trávia mnoho času na nohách, ako aj tým ľuďom, ktorí majú sedavý životný štýl. Existujú špeciálne cviky, ktoré však môžu pomôcť zmierniť tieto bolesti. Nezaberú vám veľa času, ale môžu urobiť obrovský rozdiel, pokiaľ ich budete pravidelne precvičovať.  Dnes sme si preto pre vás pripravili zoznam cvikov, ktoré uľavia vašim nohám po veľmi dlhom a náročnom dni.

Cvik 1:
– Postavte sa rovno, nohy pri sebe.
– Stojte na špičkách vašich prstov tak vysoko, ako môžete a vydržte v tejto pozícii po dobu 30 sekúnd.
– Potom položte nohy na podlahu.
– Opakujte 5-10x.

Cvik 2:
– Položte pravú nohu dopredu, akoby ste urobili krok.
– Natočte ľavú nohu na prsty a postavte sa tak po dobu 30 sekúnd.
– Opakujte 5x každou nohou.

Cvik 3:
– Premiestnite sa ku stene a položte na ňu ruky.
– Dajte pravú nohu späť a položte ju na prsty.
– Umiestnite druhú nohu na podlahu po dobu 30 sekúnd.
– Opakujte 3x každou nohou.

Cvik 4:
– Môžete ho vykonať posediačky aj poležiačky.
– Umiestnite tenisovú loptičku pod nohu.
– Rolujte loptičku od brušiek prstov k päte.
– Opakujte 50x s každou nohou.

Cvik 5:
– Usaďte sa na zem, vystrite si chrbát a položte nohy dopredu.
– Položte pás, alebo kus látky okolo jednej nohy.
– Umiestnite svoju nohu do látky a držte ju dvoma rukami po dobu 30 sekúnd.
– Opakujte 5krát s každou nohou.
– Tento cvik môžete precvičovať oboma nohami súčasne.

Cvik 6: Toto cvičenie pomáha nohám odpočinúť si a zbaviť sa akéhokoľvek opuchu.
– Ľahnite si na podlahu vedľa steny (položte si pod chrbát poskladaný uterák).
– Ruky si dajte pozdĺž tela.
– Nohy si vyložte hore tak, aby sa správne natočili s telom.
– Zostaňte v tejto polohe po dobu 15-20 minút.
– Opakujte cvik 2-3x denne.

Čo robíte, aby ste pomohli nohám oddýchnuť si po náročnom dni? Podeľte sa o svoje skúsenosti dole v komentároch!

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

You Might Also Like