Dlho som sa trápila so svojou pokožkou, teraz viem, čo treba robiť ak nastane problém! Takéto sú prejavy nedostatku vitamínu na koži.

Naša pleť je veľmi citlivá a veľmi ju ovplyvňuje spôsob života, ktorý vedieme. Preto stav pokožky môže veľa vypovedať o stave nášho zdravia. Lekári vo všeobecnosti prehlasujú, že kožné ochorenia ako také neexistujú. Všetky problémy, ktoré sa objavujú „na tele“ osoby, sú spojené s vnútorným problémom.

Problémy s kožou:
Na to, aby koža žiarila krásou a zdravím, potrebuje každodennú starostlivosť. Veľkú úlohu zohráva aj dedičnosť, predispozícia k chorobám, rytmus života, ale aj potraviny, ktoré človek konzumuje. Preto môžete mnohé problémy s pokožkou v prvých fázach vyriešiť pomocou správnej výživy. Dôležitou vecou je pochopiť, čo spôsobilo problém a aké vitamíny vám chýbajú.

Suchá koža – nedostatok vitamínu A:
Problému by ste sa mohli zbaviť používaním krému, ktorý obsahuje vitamín A (retinol). No taktiež by ste sa o ňu mali starať aj zvnútra. Preto by ste mali do svojej stravy zahrnúť mliečne výrobky, vajcia, ryby a zeleninu.

Vyrážky na koži – nedostatok vitamínu B2:
Ryboflavín (tiež známy ako vitamín B2) sa aktívne podieľa na udržiavaní normálneho stavu pokožky a slizníc. Pri nedostatku B2 sa okrem vyrážok objavujú na koži mikrotrhliny. V tomto prípade by ste mali jesť viac húb, celozrnných, zeleninových a kyslých mliečnych výrobkov.

Ekzém – nedostatok vitamínu B3:
Tento vitamín ovplyvňuje nielen stav kože, ale aj nervový a tráviaci systém. Nedostatok B3 spôsobuje ekzém, hnačku a dokonca aj demenciu. Dobrým zdrojom B3 sú potraviny, ktoré obsahujú vlákninu.

Žltá koža – nedostatok vitamínu B12:
Nedostatok vitamínu spôsobuje zhoršenie zdravia, poruchy videnia a poruchy pigmentácie kože. Zdrojom B12 sú vajcia, mäso, šampiňóny, mliečne výrobky. V obzvlášť zanedbaných prípadoch musí byť vitamín vpichovaný vo forme injekcií.

Psoriáza – nedostatok vitamínu D:
Je známe, že vitamín D je nevyhnutný pre zdravý rast kostí, ale taktiež je dôležitý, ak chcete mať krásnu pleť. Pri liečbe psoriázy prípravky obsahujúce vitamín D zlepšujú stav pokožky v postihnutých oblastiach. Vitamín sa nachádza v rybách, vajciach a mliečnych výrobkoch.

Starnutie pleti – nedostatok vitamínu E:
Pomocou tuku rozpustného vitamínu E telo odoláva voľným radikálom, ktoré pochádzajú zo znečisteného prostredia. To je jediný spôsob, ako znížiť škodlivé účinky ultrafialového žiarenia na pokožku. Vitamín E sa nachádza v arašidoch, mandliach, slnečnicovom oleji, brokolici a špenáte.

Skorbut – nedostatok vitamínu C:
Vitamín C ovplyvňuje elasticitu pokožky, preto sa nedostatok prejavuje v suchosti a v úpadku sily spojivového tkaniva. Konzumujte citrusové plody, mango, kapustu, špenát si paradajky.

Naše telo si rozhodne zasluhuje starostlivosť. Zdravie nemôžme považovať za luxus a nečakajte, kým nezačne zlyhávať. Ak budete viesť zdravý životný štýl, bude to jednoduchšie, príjemnejšie a lacnejšie, akoby ste mali byť celý život na liekoch.

 

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

 

You Might Also Like