Diéta pre lenivú gazdinku. Skvelý spôsob, ako sa zbaviť telesného tuku a za týždeň zhodiť 3 kilogramy!

Dnes sme sa rozhodli, že potešíme všetky dámy, ktoré chcú dlhodobo schudnúť, ale buď sa im to nedarí, alebo sa až príliš často stretávajú s následným jojo efektom. Tentoraz sa zameriame na príjem sacharidov v strave, pričom sa jedná o veľmi pohodlný a efektívny spôsob chudnutia…

Kedysi dávno sme neverili heslu: “Jedz a schudneš”. Dnes, keď vieme lepšie odhadnúť, čo všetko naša strava obsahuje, sa stalo toto heslo skutočnosťou. Ak by ste mali nejaké pochybnosti, takú diétu držia aj športovci, ktorí sa chcú rýchlo zbaviť tuku a nahradiť ho svalovou hmotou.

Pre tých, čo majú k športu ďalej, tu máme nejaké tie rady, ktoré by vám mohli pomôcť a to bez obmedzovania sa.

 

Menej sacharidov v strave

Úspech tejto diéty spočíva v tom, že strava, ktorú prijímate je predovšetkým založená na bielkovinách a tuku. Následne sa stráca pocit hladu a spúšťa sa mechanizmus spaľovania tukov. Je to jednoduché, ale je treba byť aj opatrný. Túto diétu odporúčajú lekári absolvovať iba jeden týždeň. Pri dlhodobom diétovaní si môžeme vážne ublížiť a dokonca aj ohroziť fungovanie našich vnútorných orgánov, preto buďte opatrní. Berte to ako jesennú očistu.

 

Schválené produkty

Kuracie, morčacie, hovädzie a jahňacie mäso. V akejkoľvek podobe a bez obmedzenia.

Akékoľvek ryby, či morské plody.

Vajcia a syr môžete v akomkoľvek množstve, tvaroh a jogurty- pravidelne, ale nie v príliš veľkom množstve.

Zo zeleniny môžete čokoľvek. Zeleninové šaláty alebo aktuálna hit sezóny, čo je tekvica a všetka koreňová zelenina ako mrkva, kaleráb, petržlen, reďkev, zeler a potom kapusta, karfiol a uhorky. Jesť môžete tiež aj huby.

Z ovocia sú obzvlášť vhodné všetky citrusové plody, naše domáce jabĺčka zo záhradky a niekedy si môžete dať aj broskyne či marhule alebo slivky.

Pre ďalší zdroj zdravých tukov si doprajte všetky druhy orechov, kokosový olej, slnečnicové a tekvicové semienka.

Z nápojov je povolená káva, čaju a dokonca môžete aj sušené ovocie, kompóty a sto percentuálne šťavy, ktoré nie sú príliš sladké, teda napríklad brusnicovou, cviklová, či mrkvovú. Pokojne si urobte aj smoothie z rôznych druhov zeleniny a ovocia.

Na raňajky si pripravte pohánkovú alebo ovsenú kašu a dovolené sú i všetky strukoviny. Ryžu môžete vymeniť za bulgur alebo za sladké zemiaky.

 

Zakázané produkty

 

Samozrejme sladkosti, med, cukor a príliš sladké ovocie, ako sú napríklad banány a hrozno. Polotovary a fast food, knedličky a biele pečivo. K tomu asi nič viac písať nemusím. Obsahujú veľa cukru a múky, čo nám na váhe skôr pridáva, než uberá. Zo zeleniny sa skúste aspoň týždeň vyhýbať zemiakom a kukurici. Alkohol určite vynechajte. Menu bez sacharidov je založené na princípe frakčnej sily a teda by ste mali jesť 5 až 6 krát za deň. Denne si pokojne doprajte aj 300 gramov mäsa a minimálne 150 gramov zeleniny. Bylinky sú tiež povolené. Ako dezert zvoľte ovocie, prípadne semienka.

Ako teda vyzerá jeden deň s touto diétou?

Na raňajky si dajte 2 varené vajíčka, pár plátkov syra a zeleninku. Doprajte si zelený čaj a kto nedokáže žiť bez kávy, nech si dá šálku kávy.

Na obed si doprajte varené alebo pečené kuracie prsia so zeleninou a nejakú zaujímavú prílohou. Ak sa nedokážete zriecť ryže, kúpte si basmati ryžu, obsahuje málo sacharidov.

Ako olovrant si dajte grapefruit a hrsť miešaných druhov orechov.

Na večeru zvoľte napríklad kuracie prsia na duseného hrášku s mrkvou, cesnakom a posypte si to celé strúhaným syrom.

Ak vás prepadne neskorý večerný hlad, dajte si jogurt s ovsenými vločkami.

Dôležité je samozrejme prijímať dostatočné množstvo tekutín. Keďže už nie je leto, zabúdame piť vodu. Aj keď je vonku chladno, mali by sme denne vypiť minimálne 3 litre tekutín, aby náš organizmus fungoval správne. Pri varení a príprave jedál buďte kreatívni. Skúste sa pohrať s chuťou, ale aj s farbami, či vôňami. Budete prekvapení, čo všetko sa dá pripraviť aj na zdravší spôsob. Vyskúšajte týždeň jesť trochu inak a uvidíte.

Ako hovorím ja, týždeň ešte nikoho nezabil a dá sa to vydržať. Prajem pevné nervy a veľa šťastia!

 

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

You Might Also Like