Cvičenie v tehotenstve robí zázraky! Vďaka týmto 8 cvikom bude váš pôrod jednoduchší a menej bolestivý.

Samozrejme platí, že všetko treba robiť s mierou a taktiež je dôležité vybrať si tie správne cviky, ktoré by boli prínosné mamičke aj dieťatku.

 

Cvičenie v tehotenstve sa pre niektoré ženy zdá rizikové, avšak vďaka propagovaniu zdravého a aktívneho životného štýlu aj počas tehotenstva sa čoraz viac budúcich mamičiek rozhodne cvičiť aj so svojím budúcim dieťatkom v brušku.

Samozrejme platí, že všetko treba robiť s mierou a taktiež je dôležité vybrať si tie správne cviky, ktoré by boli prínosné mamičke aj dieťatku. Vhodné je napríklad plávanie, prípadne rýchlejšia chôdza. Vďaka pravidelnému pohybu sa žena môže udržať v kondícii, čo môže viesť k ľahšiemu a bezproblémovému pôrodu.

 

My vám prinášame sériu ôsmich cvikov, ktoré sú pre tehotné ženy ako stvorené. Keď ich budete cvičiť pravidelne, budete sa cítiť lepšie a tiež budete cítiť, že máte viac energie. Ak by ste mali pocit, že vám nejaký cvik nerobí dobre, vynechajte ho, prípadne sa poraďte so svojím lekárom, či je tento cvik pre vás vhodný.

 

1. Nožnice:
Tento cvik je veľmi jednoduchý, ale zároveň účinný na svaly nie len vnútorných stehien. Ľahnite si na bok, podložte si jednu ruku pod telo a hornú nohu dvíhajte. Potom vymeňte strany a pokračujte rovnako. Zvoľte si polohu v ktorej vám je pohodlne a nepociťujete žiadne bolesti, či tlačenie.

2. Motýlik:
V tomto cviku si sadnite na podložku a chodidlá sa snažte spojiť. Postupujte tak, ako by ste si chceli sadnúť do tureckého sedu, avšak chodidlá dajte k sebe. Počas celého cviku majte chrbát vystretý. Pomaly sa snažte skláňať hlavu s nohám, avšak chrbát nechajte vystretý. Keď pocítite tlak v nohách, najmä v stehnách, vráťte sa do pôvodnej polohy.

 

3. „Véčko“ v ľahu:
Tento cvik je vhodný na odstránenie bolesti chrbta, na spevnenie panvového dna a tiež na spevnenie svalstva na nohách. Ľahnite si na bok, pod hlavu si podložte ruku, nohy pokrčte do pravého uhla a začnite ich od seba odťahovať. Potom si ľahnite na druhý bok a cvik opakujte.

4. Drepy:
Vďaka drepom posilníte svaly panvového dna, čo je pre pôrod veľmi dôležité. Postavte sa tak, že vaše nohy budú na úrovni ramien. Začnite robiť drepy a robte ich len do tej polohy, kým necítite veľký tlak.

5. Výpady:
Postavte sa na podložku a následne sa striedavo zhýbajte k nohám. Jedna noha musí byť za vami na podložke a druhá noha pred vami v 90 stupňovom uhle. Chvíľku v tejto polohe zotrvajte a potom cvik zopakujte s druhou nohou.

6. Plank:
Možno sa to nezdá, ale v tehotenstve je to jeden z najbezpečnejších cvikov. Pri tomto cviku nevytvárate priamy tlak na svaly, čo neohrozí vaše dieťatko. Cvik robíte z pozície, ako keď idete robiť kliky. Celú váhu tela preneste na predlaktia a na prsty na nohách. Vydržte pár sekúnd a uvoľnite.

7. Bohyňa:
Tento cvik vám takisto pomôže spevniť svaly panvového dna, čo vám pri pôrode určite pomôže. Postavte sa na podložku a nohy roztiahnite tak, že budú ďalej, ako je úroveň vašich ramien. Chodidlá nechajte nasmerované do vonku. Zohnite sa v kolenách a zotrvajte v tejto polohe. Dôležité je hlboké a pravidelné dýchanie. Cvik opakujte niekoľko krát.

8. Dýchanie do bruška:
Sadnite si do tureckého sedu, zavrite oči a položte svoje ruky na bruško. Dýchajte hlboko do brucha a sústreďte sa na vaše dýchanie.4

 

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

You Might Also Like