Človek, ktorý sa neustále sťažuje a nič sa mu nepáči, vám zbytočne vysáva životnú energiu.

Spread the love

Schopnosť prejaviť empatiu voči druhému človeku je veľmi dobrá vlastnosť. Je však dôležité ju správne uplatňovať. Ak sa po rozhovore s inou osobou cítite vyčerpaní, musíte zvážiť to, či vám táto osoba len zbytočne neberie vašu energiu.

 

V živote sa stretávame s rôznymi problémami. Taktiež sú tu aj naši príbuzní a priatelia, ktorých ochotne vypočujeme nech už si sťažujú na na niečo alebo niekoho.

Na jednej strane je prirodzené, že ľudia chcú nejako zmierniť napätie, ktoré pociťujú. Na druhú stranu neustále počúvanie sťažností iných ľudí odoberajú našu energiu.

Vplyv negatívneho človeka na náš život

Niektorí ľudia hovoria o svojich problémoch, aby získali podporu a pomoc, zatiaľ čo iní hádžu svoje nešťastie na druhých. Preto sa musíte naučiť rozlišovať tieto dva typy ľudí. Môže sa stať, že ľudia, ktorí patria do druhej kategórie vás začnú brať ako necitlivého egoistu, keď sa rozhodnete hrať s nimi ich hru. Budú sa snažiť Vám vnucovať ich pocity. Musíte sa vyhnúť takémuto typu ľudí.

Prečo nepočúvať sťažnosti

Jednoducho preto, že ten, kto si neustále sťažuje, vo svojom živote nič nezmení. Je to síce jeho pohľad na svet, a vy túto osobu môžete ochotne počúvať, ale ako jej pomôžete? Nijako. Nepotrebuje pomoc, rada si sťažuje, ale rozhovor bez účelu nemá zmysel. Niekedy sa sťažuje podvedome, niekedy zámerne, aby odstránila pocit viny za svoje zlyhanie.

 

Najväčší negatívny vplyv na človeka majú jeho vlastné zlé myšlienky

Nikdy nevyriešite problém, ak si budete stále len sťažovať, pretože ho nechcete riešiť. Všetko, čo vaša duša chce, je nájsť oslobodenie od zodpovednosti za svoj vlastný osud. To je, ale nemožné.

Čo sa stane s nami, keď neustále počúvame sťažnosti

Našu energiu strácame úplne zbytočne. Chceme pomôcť, ale riešenie problému nepríde len tak. Skúšame premýšľať znova a znova nad výsledkom čo vedie iba k totálnemu vyčerpaniu.

Čo môžeme urobiť, aby sme sa nestali vŕbami večne sťažujúcich sa ľudí

Udržujte bezpečnú vzdialenosť:

Na začiatku sa možno dotyčný urazí. Ak by všetci prestali počúvať jeho nekonečné táranie o márnosti bytí, musel by konečne vyriešiť svoje problémy, namiesto toho, aby o nich len neustále hovoril.

Pokús sa vysvetliť sťažujúcemu, že on jediný, je zodpovedný za jeho vlastné problémy. Dobre, možno ste si ho vypočuli, ale nestrácajte zbytočne čas vysvetľovaním toho, že určite existuje vonkajší problém, ktorý spôsobil všetky jeho problémy

Neukazujte slabosť:

Sťažovatelia sú dobrými manipulátormi, preto im nikdy neukazujte svoju slabosť a ochotu diskutovať s nimi nad jeho obľúbenou tému, pri ktorej si môže sťažovať.

Nastavte si hranice:

Požiadajte ho, aby rešpektoval vaše právo na osobný priestor a tiež výber témy rozhovoru nechajte na vás. Na rovinu povedzte, že nechcete celý čas diskutovať o “tragédiách a problémoch”.

Máte aj vo svojom okolí ľudí, ktorí sa neustále sťažujú? Ako s nimi vychádzate? Dajte nám vedieť do komentárov.

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

Upozornenie: Tento článok má len informačný charakter a jedná sa o preklad zo zahraničných webov. Nenahrádza lekársku liečbu, vyšetrenie lekárom ani konzultáciu iným odborným zdravotníckym pracovníkom. Príspevky môžu obsahovať informácie, ktoré sa nezhodujú s názormi redakcie. Všetky potrebné kroky najprv konzultujte so svojím lekárom / lekárnikom.

You Might Also Like