Chrbtica vás prestane okamžite bolieť! Vyskúšajte týchto 6 cvikov, po ktorých sa vám okamžite uľaví

Vzhľadom k sedavému spôsobu života, hlavne ľudia, ktorí trávia neustále svoj čas pri počítači, sa s bolesťou chrbta stretávajú každý deň. Výnimkou nie je ani vek človeka! Často sedíme, málo sa hýbeme a naša chrbtica sa prispôsobuje tabletom či telefónom.

Keď sa bolesti chrbta stanú skutočne závažnými, jednoduché riešenia už nepomáhajú. Aj v tomto prípade je lepšie problémy neignorovať a riešiť ich skôr, než bude neskoro.

Cviky na chrbticu

Hviezdice

Ste unavení po práci? Teraz môžete nielen relaxovať, ale tiež pomôcť vašej chrbtici. Stačí, keď si ľahnete na zem, natiahnete ruky a nohy do strán a v tejto polohe chvíľu zotrváte.

Následne ruky a ramená otočte na jednu stranu a boky na druhú stranu. Potom sa vráťte do počiatočnej polohy a urobte to isté do opačnej strany. Všetko robte pomaly a relaxujte!

Ležiaci kameň

Na tento cvik budete potrebovať obyčajnú stoličku. Ľahnite si na zem, najlepšie na teplý koberec a vyložte si nohy na stoličku. Cvičenie pomáha obnoviť správny krvný obeh v celom tele.

Ohybný had

Mladosť človeka je daná schopnosťou pohybu chrbtice. Základom tohto cvičenia je správanie hada, ktorý sa od všetkých zvierat odlišuje svojou pružnosťou. Ľahnite si na brucho, palcami na nohách sa podopierajte a dvíhajte trup na rukách tak vysoko, ako je to možné. Hlavné je, aby ste cítili napätie svalov, ale nepreháňajte to.

Embryo

Cíťte sa opäť ako v matkinom brušku – ľahnite si do klbka. Ležte na chrbte, pokrčte nohy a v zovretých rukách ich ťahajte smerom k bruchu.

Vydržte v tejto pozícii 30 sekúnd až 1 minútu. Cvik si môžete urobiť aj počas sledovania vášho obľúbeného televízneho seriálu. Stačí si len ľahnúť na zem.

Státie v rohu

Hlavným cieľom tohto cviku je uvoľnenie všetkých svalov. Potrebujete na to gymnastický balón a ak ho nemáte, stačí operadlo na pohovke alebo stoličky.

Prepletené nohy

Ľahnite si na chrbát, jednu nohu ohnite a podložte pod jej koleno druhú nohu. Chyťte si spodnú nohu a pomaly ju priťahujte k sebe a zdvíhajte druhú nohu, ktorá je nad ňou. Vydržte v tejto polohe nie viac ako 30 sekúnd a urobte si 8 opakovaní s každou nohou.

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

You Might Also Like