Chcete schudnúť, ale stále sa vám nedarí? Poradíme vám, kde robíte chybu!

Detail Of Overweight Woman

Mnohí z nás sa už mesiace, ba dokonca roky neúspešne pokúšajú o stratu na váhe. Niekedy sa nám aj podarí nejaké to kilo zhodiť, no v priebehu pár dní ho dokážeme veľmi rýchlo nabrať. Nie každý má rýchly metabolizmus, či iné fyzické predispozície na štíhlu líniu. My, ktorí sme v tomto ohľade menej šťastní oceníme každú radu, ktorá nám pomôže vo večnom boji s váhou.

Základné chyby, ktoré robí pri chudnutí každý z nás sa týkajú stravy. Zo všetkého najdôležitejšia a najťažšie zvládnuteľná je pevná vôľa, ktorou je málokto z nás v otázke jedla obdarený. My vám dnes prinášame 5 rád, ktoré by vám mohli významne pomôcť v boji proti tukom!

Zákaz všetkých sladkostí: Hoci je všeobecné známe, že počas diéty by sme sa mali zdržať všetkých sladkostí, nie vždy to dodržujeme. Občas si doprajeme tieto zakázané lahôdky bez toho, aby sme vôbec vedeli, že porušujeme toto zlaté pravidlo. Napríklad müsli, cereálne tyčinky a rôzne iné.

V skutočnosti majú obrovské množstvo kalórií. Müsli síce obsahuje veľké množstvo orechov, ovosu alebo rôznych semien no celý tento sortiment pospájaný cukrom. Jogurty, ovocné či orechové tyčinky, to všetko obsahuje až 4,6 lyžičiek cukru. Ak túžite po oživení striktnej stravy, siahnite radšej po čistých orechoch.

Dajte zbohom sladkým nápojom: Vyhnúť sa sladkým nápojom možno nie je tak náročné, pokiaľ na ne nie sme vyslovene zvyknutí. Väčšie ťažkosti pre nás môžu predstavovať alkoholické nápoje. Napríklad v prípade, že ste si za jeden večer v reštaurácii dali 2 poháre červeného vína, nie len, že ste prekročili počet kj, ale dá sa povedať, že ste skonzumovali dva plné hrnčeky kukuričných lupienkov.

Pozor na miešané šaláty: Obvykle sa nám miešané, zeleninové šaláty spájajú so zaručene zdravou stravou. Existujú však aj také, ktoré nie sú práve najzdravšie, hoci sa tak môžu na prvý pohľad javiť. Napríklad šalát „Cézar“ je preplnený tukmi. Slanina, parmezán, šalátový dressing a aj krutóny obsahujú tuky, ktoré sa o pár dní môžu ocitnúť vo vašich stehnách či zadku.

Cézar šalát obsahuje až 70% celkového denného príjmu tukov pre priemerného dospelého človeka. Rovnaký účinok má aj domáci cestovinový šalát, ktorý bežne mnohé domácnosti pripravujú na rodinných oslavách. Tento šalát má až 920 kj. Práve preto konzumujte jedlá bez omáčok, potravín s vysokým obsahom tuku, ktoré vášmu jedlu zbytočne pridávajú kalórie.

Prírodné sladidlá-stále sladidlá: Hoci sa v posledných časoch veľmi presadili prírodné sladidlá, nie je pravdou, že by obsahovali extra živiny či menej kalórii. Hoci prírodný cukor, stále cukor. Toto pravidlo sa dotýka ovocných sirupov, medu a podobne. Pokiaľ si chcete jedlo osladiť, skúste siahnuť radšej po ovocí, pri ktorom máte istotu, že vám dodá do tela potrebné živiny.

Ovocné pochúťky: Veľmi dôležité je dávať si pozor na ovocné pochúťky. Koláče robené s pridaním ovocia nie sú zdravšie. Zdravý účinok ovocia zaniká v porovnaní s kopou masla, cukru, mlieka a múky, ktorým sa dané jedlo zaiste nevyhlo.

Ovocné šťavy obsahujú 25% ovocnej šťavy a zvyšok je cukor. Aj 100% ovocné šťavy sú zradné. V takýchto nápojoch chýba dôležitá vláknina, takže najlepšie je konzumovať celé, čerstvé ovocie.

 

 

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

You Might Also Like