Bolesť chrbta zaženiete rýchlo a ľahko s týmto cvikom z jógy. Zbaví vás stresu a nadobudnete novú silu.

Women silhouette on galaxy astral background. Squat Yoga Pose. Malasana Vector illustration

Všetci sa snažia nájsť pokoj a harmóniu. Chcú byť sami sebou. Aj napriek tomu existuje veľa faktorov, ktoré nám zabraňujú, aby sme tento stav dosiahli, ako napríklad stres, bolesť a zlé myšlienky. Keď sa dokážete zbaviť všetkých nepríjemných pocitov, dostaví sa mier.

Existuje mnoho spôsobov, ako tento stav docieliť a jedným z najzaujímavejších je práve joga.  Dnes si povieme niečo o ásane – jogovej polohe tela, ktorá vám pomôže zbaviť sa stresu a zmierni bolesť chrbta.

Joga na chrbát: Poloha tela zvaná Malasana predstavuje jednu z najúčinnejších polôh, ktoré majú komplexný účinok na celé telo. Pomáha vám zbaviť sa stresu a nadobudnúť silu. Ak ju vykonávate pravidelne, zbavíte sa bolesti chrbta, zároveň si pretiahnete chrbticu, uvoľníte svaly a schudnete.

Taktiež vám táto poloha dodá pocit pokoja, sebavedomia a oddychu, takže sa ju snažte vykonávať aj v stresových situáciách. Človek sa prestane obťažovať malými problémami, stáva sa pokojnejším a vyváženejším.

Malasana je vhodná pre ženy, ktoré trpia počas silnej menštruácie a ich cyklus je nerovnomerný. Zvládnu ju ženy v každom veku.

Okrem toho sa zbavíte bolesti v chrbte, členkoch, posilníte si chrbticu, budete sa cítiť oveľa lepšie a to všetko len vďaka jednému cvičeniu. Poďme zistiť, ako túto polohu správne vykonávať. 

Stojte rovno, váhu tela rozložte rovnomerne na obe nohy na šírku bokov. Urobte hlboký ohyb vpred, prsty na nohách by mali smerovať smerom von. Potom pomaly klesajte a ohýbajte nohy v kolenách. Zadok držte nad zemou.

Ruky spojte dokopy a lakte držte približne vo výške kolien. Kostrč smeruje smerom nadol a chrbát je vyrovnaný. Dýchajte hlboko.

Začnite tlačiť lakte proti kolenám. Vypnite hrudník a stiahnite brucho. Vydržte v tejto polohe 5-10 dýchacích cyklov. Uvoľnite telo a odpočívajte.

Ak nedokážete udržať päty na podlahe, položte si pod nohy uterák. Nemali by ste viac cítiť napätie a cvik by vám mal ísť ako po masle.

Ihneď po vykonaní ásany sa budete cítiť lepšie, vaše telo sa naplní energiou a pocítite nesmiernu ľahkosť. Ak budete pravidelne cvičiť, stres, úzkosť a bolesť zmizne. Ak však máte vážne problémy so spodnou časťou chrbtice, vyhýbajte sa tomuto cvičeniu.

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

You Might Also Like