Bolesť chrbta medzi lopatkami, ktorá vystreluje do celého tela. Rakúsky fyzioterapeut vám zaručene pomôže

Celý život som mala sedavé zamestnanie a kedže som nehodovala športu a cvičeniu, vybralo si to svoju daň na mojej chrbtici. Raz som utekala na pohotovosť s tým, že mám asi niečo s pľúcami, veľmi ma bolel každý nádych a tak spanikárila.

 

Vtedy mi lekárka povedala, že to je od hrudnej chrbtice. Lekárka mi predpísala rehabilitáciu a tak som tam nejaký čas chodila, keď sa však bolesti zmiernili, na svoju chrbticu som opäť zabudla. Problémy sa však s vekom stupňovali. Často ma pichalo medzi lopatkami a bolesť mi vystreľovala do ruky a až do hlavy. Veľakrát som nevedela, ako sa mám “uložiť”, pretože každý pohyb mi bol veľmi nepríjemný.

 

Pred pár rokmi som bola u dcéry v Rakúsku a ona mi tam dohodla niekoľko cvičení s veľmi dobrým fyzioterapeutom a tem ma naučil, čo treba robiť špeciálne pre túto časť chrbtice. Vysvetlil mi, že nesprávne precvičovanie tejto časti chrbtice môže viesť až k zraneniam krku a preto je nutné robiť to správne a hlavne nie nasilu.

Sval medzi veľkým prsným a malým svalom slúži na ovládanie ruky a lopatky, preto problémy s ním môžu vystreľovať až do končekov prstov. Cvik, ktorý mi poradil dokáže to zastaviť bolesť a zároveň aj spevniť túto časť chrbtice. Vysvetľovať tento cvik – alebo skôr pohyb by bolo veľmi náročné, ale našťastie som našla video na youtube a preto som sa rozhodla napísať vám. Mne tento cvik veľmi pomohol a ak máte problém s hrudnou chrbticou, odporúčam vyskúšať.

Ako na to?

Základom je naťahovania a prieťahy, do tohoto cvičenia je potrebné zapojiť aj ruky. Postavíme sa vzpriamene a ruky si oprieme o senu dlaňami. Lopatky zatlačíme smerom k sebe a  hrudníkom sa priblížime k stene a následne späť do počiatočnej polohy. Počas tohoto cviku jasne cítite sval medzi lopatkami – dokáže uľaviť aj od bolesti a dá sa pohodlne robiť aj v práci.

 

 

Podobne funguje aj druhý cvik, ktorý je podobný mačaciemu chrbátu. Dajte sa na 4 a ruky držte rovno.  Lopatky tlačte smerom k sebe a do stredu chrbta. Potom hrudhnú časť chrbtice nadvihujte a uvoľňujte

 

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

You Might Also Like