Ako odblokovať sedací nerv: 2 jednoduché spôsoby na odstránenie bolesti

Sedací nerv sa nachádza v oblasti bedrovej chrbtice, prechádza zadkom a končí pri chodidlách. Z tohto dôvodu jeho zovretie dokáže spôsobiť nepríjemnú bolesť .

Všeobecný termín „zablokovanie / poškodenie sedacieho nervu“ zahŕňa stratu pružnosti a ohybnosti zadnej strany svalov dolných končatín. Často sa spája s procesom skrátenia alebo stuhnutia svalov, ktoré sa môžu objaviť u ľudí po 30. roku života.

Tradičná liečba zahŕňa diagnózu a stanovenie vhodných liekov. Počas liečby by ste mali vykonávať aj jednoduché cviky, pri ktorých si roztiahnete svaly a za krátky čas zabudnete na bolesť.

Cviky na uvoľnenie zaseknutého sedacieho nervu

 

Naťahovacie cviky sú skvelou pomocou pretože dokážu utíšiť zápal a tým uľavia od bolesti. Môžu vám dať zabrať, takže nezabudnite vykonávať tieto cviky pomaly a pri výdychu zvyšujte rozťahovanie svalov.

Ľahnite si na rovnú plochu, ohnite nohu, ktorá vás bolí v kolene a opatrne ju priťahujte smerom k ramenu. Vo chvíli, keď pocítite napnutie, pokúste sa ponechať nohu v tejto pozícii po dobu 30 sekúnd. Vyrovnajte nohu, trochu poležte a zopakujte cvik ešte 2-krát.

 

 

Opäť si ľahnite, pokrčte nohy v kolenách a priťahujte ich k hrudníku, zatiaľ čo vaša panva zostane na zemi. Prekrížte si nohy, ako je znázornené na obrázku. Následne obopnite rukami svoju zdravú nohu a zatiahnite k sebe. Udržte takto nohy 30 sekúnd, uvoľnite a vráťte do východiskovej polohy. Opakujte ešte 2-krát.

 

Hoci je to paradox, nezabudnite, že práve pohyb je najúčinnejší spôsobom liečby zápalu sedacieho nervu. Tiež stimulujete krvný obeh, eliminujete nepohyblivosť svalov a tým urýchlite ich zotavenie.

You Might Also Like