Ako odblokovať sedací nerv: 2 jednoduché spôsoby na odstránenie bolesti

Sedací nerv sa nachádza v oblasti bedrovej chrbtice, prechádza zadkom a končí pri chodidlách. Z tohto dôvodu jeho zovretie dokáže spôsobiť nepríjemnú bolesť .

 

Všeobecný termín „zablokovanie / poškodenie sedacieho nervu“ zahŕňa stratu pružnosti a ohybnosti zadnej strany svalov dolných končatín. Často sa spája s procesom skrátenia alebo stuhnutia svalov, ktoré sa môžu objaviť u ľudí po 30. roku života.

Tradičná liečba zahŕňa diagnózu a stanovenie vhodných liekov. Počas liečby by ste mali vykonávať aj jednoduché cviky, pri ktorých si roztiahnete svaly a za krátky čas zabudnete na bolesť.

Cviky na uvoľnenie zaseknutého sedacieho nervu

 

Naťahovacie cviky sú skvelou pomocou pretože dokážu utíšiť zápal a tým uľavia od bolesti. Môžu vám dať zabrať, takže nezabudnite vykonávať tieto cviky pomaly a pri výdychu zvyšujte rozťahovanie svalov.

Ľahnite si na rovnú plochu, ohnite nohu, ktorá vás bolí v kolene a opatrne ju priťahujte smerom k ramenu. Vo chvíli, keď pocítite napnutie, pokúste sa ponechať nohu v tejto pozícii po dobu 30 sekúnd. Vyrovnajte nohu, trochu poležte a zopakujte cvik ešte 2-krát.

 

 

Opäť si ľahnite, pokrčte nohy v kolenách a priťahujte ich k hrudníku, zatiaľ čo vaša panva zostane na zemi. Prekrížte si nohy, ako je znázornené na obrázku. Následne obopnite rukami svoju zdravú nohu a zatiahnite k sebe. Udržte takto nohy 30 sekúnd, uvoľnite a vráťte do východiskovej polohy. Opakujte ešte 2-krát.

 

Hoci je to paradox, nezabudnite, že práve pohyb je najúčinnejší spôsobom liečby zápalu sedacieho nervu. Tiež stimulujete krvný obeh, eliminujete nepohyblivosť svalov a tým urýchlite ich zotavenie.

 

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

You Might Also Like