Ak sa v noci prebúdzate v rovnakú dobu, môže to znamenať práve TOTO!

Ľudské telo je jeden veľký stroj, v ktorom sa vzájomne prepletajú fyzické i psychologické procesy. A ak si nevie v noci poriadne oddýchnuť, niečo bude pravdepodobne zle.

Od 21:00 do 23:00

V túto dobu sa väčšina ľudí ukladá k spánku. Dopĺňajú sa nám enzýmy a náš endokrinný systém, ktorý riadi hormóny a metabolizmus, sa dostáva do rovnováhy.

Ak sa v tejto chvíli po krátkom spánku budíte alebo vôbec nemôžete zaspať, pravdepodobne je vaše telo stále v pozore. Premietate si dnešné udalosti a už sa pripravujete na tie zajtrajšie.

Najlepšie urobíte, keď si pred spaním na chvíľu sadnete a skúsite vypustiť všetky myšlienky. Skvele pomáha meditácia alebo čítanie beletrie. Snažte sa pred spaním nejesť a minimálne hodinu pred spaním vypnite všetky obrazovky, či už televíziu, počítač alebo mobil.

Od 23:00 do 1:00

V tejto chvíli pre väčšinu ľudí začína poriadny spánok. V tele pracuje predovšetkým žlčník, ktorý sa snaží rozložiť tuky.

Ak sa často prebúdzate v túto dobu, môže to značiť zášť, ktorá je vo vás niekde skrytá. Podľa čínskej filozofie sa v tomto momente mení sila Jin na Jang, ktorá je živá a energická, a slúži ako motor pre zajtrajší deň.

Skúste zapracovať na sebauznaní a láske sami k sebe. Snažte sa zostať v pokoji a uvoľniť všetky pocity frustrácie a hnevu. Tiež sa skúste vyhnúť príliš tučným jedlám.

Od 1:00 do 3:00

Tieto hodiny sú veľmi dôležité pre obnovu vášho organizmu. Orgány sa detoxikujú, krv sa čistí a to všetko vďaka práci pečene.

Prebúdzanie v túto dobu by mohlo znamenať zlosť a zadržiavanie negatívnych emócií.

Je tak potreba vyrovnať sa s týmito emóciami, vyniesť ich na povrch, nechať ich ísť a urobiť si tak miesto pre tie pozitívne emócie.

Od 3:00 do 5:00

Telo sa pripravuje na ďalší deň čistením dýchacieho ústrojenstva, teda dýchacích ciest, pľúc a dutín.

Problémy s pľúcami zvyčajne súvisia s pocitmi žiaľu, samoty alebo smútku.

Skúste sa zamerať na dýchanie. Dýchajte zhlboka a pomaly. Pomáha tiež meditácia a zameranie sa na pozitívne emócie, ktoré by ste mali nechať prúdiť celým svojim telom.

Od 5:00 do 7:00

V túto chvíľu prichádza na rad hrubé črevo (a preto je tiež vhodné chodiť na stolicu ráno).

Ak sa v túto dobu prebúdzate, hoci nemusíte, ťažkosť bude pravdepodobne v zlej strave.

Vymeňte spracované a umelé potraviny za tie čerstvé a plné dôležitých živín. Dávajte si pozor na to, čím telo zásobujete. Výsledok potom pocítite nielen na svojom spánku.

A pamätajte: Radšej zaľahnite skôr a doprajte si tak dostatok hodín kvalitného spánku!

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

 

You Might Also Like