9 najlepších spôsobov ako si zlepšiť zrak. Vaše oči budú fungovať na 100%

 

Jedným zo základných pravidiel biológie nášho tela je, že svaly, ktoré nepoužívame postupne ochabujú a strácajú na výkonnosti. A toto pravidlo platí rovnako ako na veľké svaly, tak aj na malé či celkom drobné svaly, ktoré sa nachádzajú napríklad aj v našich očiach. 

Aj tieto svaly by ste mali pravidelne trénovať a precvičovať, aby ste ich udržali v kondícii. Zostavili sme preto pre vás týchto 9 osvedčených spôsobov, ktorých praktizovaním vaše oči nielen precvičíte, ale pomôžete im i uvoľniť sa. Vďaka týmto cvikom si môžete zlepšiť zrak alebo predísť jeho zhoršovaniu.

Vyvarujte sa neustálemu zaťaženiu vašich očí počas dňa a to najmä vtedy, ak väčšinu dňa pozeráte na monitor, či obrazovku. Aspoň raz za dve alebo tri hodiny zatvorte oči na niekoľko minút a nechajte ich chvíľu odpočinúť.
Tak ako ráno doprajeme rozcvičku nášmu telu, podobne by sme mali pristupovať aj k našim očiam. Toto sú základné cvičenia s očami, ktoré by ste mali robiť každý deň v uvedenom poradí.

 

 

Ak nosíte okuliare, majte ich na očiach iba vtedy, keď je naozaj potrebujete.
Doprajte občas svojim očiam masáž. Pomocou jemných krúživých pohybov jemne zatlačte prstami na oči. Prechádzajte podľa uvedených bodov od 1 po 6, a premasírujte si tak oči. Samozrejmosťou sú čisté ruky, pretože cez oči je jednoduché do organizmu zaniesť choroboplodné zárodky. Pamätajte, že je potrebné postupovať jemne a opatrne a určite na oči netlačťte.

 

 

Keď ste na prechádzke, zamerajte svoj pohľad na vzdialené objekty, či na horizont. To pomôže uvoľniť zaťaženie vo vašich očiach.
Jedzte mrkvu alebo pite mrkvovú šťavu každý deň. Mrkva obsahuje vitamín A, nevyhnutný pre správne fungovanie očí. Pre maximalizáciu účinku si do mrkvovej šťavy pridajte pár kvapiek olivového (či iného kvalitného) oleja. Malé množstvo tuku pomôže organizmu efektívnejšie vstrebať vitamíny.
Ak máte pocit unavených očí, umyte si ich teplou vodou.

Večer sú oči obvykle po celom dni najviac unavené. Doprajte im odpočinok a aspoň dve hodiny pred spaním sa nepozerajte na televíziu, na obrazovku počítača, či na váš smartphone. Ak je to pre vás príliš náročná výzva, nainštalujte si aspoň na váš smartphone či tablet filter modrého svetla, ktorý zabezpečí, že budete môcť ľahšie zaspať.
Vyskúšajte indiánske cvičenia trataka. Cvičenie pomôže uvoľniť okrem očí i vašu myseľ a zlepší vašu schopnosť sústrediť sa.

 

 

Sadnite si oproti nejakému objektu, pre začiatok dobre poslúži horiaca sviečka. Zamerajte svoju pozornosť na plameň sviečky. Pokúste sa žmurkať čo najmenej. Po niekoľkých minútach zatvorte oči a snažte sa uchovať si tento obraz vo svojej mysli čo najdlhšie, ideálne asi 10 minút. Pomocou tohto cvičenia pomôžete nielen svojim očiam, ale vyčistíte si tak aj svoju myseľ od ťažkých myšlienok a uvoľníte sa.

 

You Might Also Like