8 signálov, že vaše telo trpí nedostatkom bielkovín

Ľutujem, že som o tom nevedela skôr! Zbavila som sa nespavosti a vypadávania vlasov, len som zvýšila spotrebu bielkovín!

 

Proteíny sú nevyhnutné pre telo vďaka dlhým reťazcom aminokyselín, ktorých funkciou je zabezpečiť náš rozvoj, rast a udržiavanie obnovy buniek.

Aby sme pochopili, koľko týchto aminokyselín potrebujeme, vedzte, že naše svaly, orgány a tkanivá sú štruktúrované zo zozbieraných bielkovín. Ide o proteíny, ktoré pomáhajú uzdravovať rany, regulovať hladinu cukru v krvi a neutralizovať baktérie.

V ideálnom prípade by ľudia mali konzumovať 1 gram bielkovín na kilogram svojej hmotnosti. Napríklad, ak vážite 60 kg, každý deň by ste mali konzumovať 60 gramov bielkovín.

Takáto výživa dokonca pomáha spáliť kalórie, okrem udržiavania zdravých svalov. Ďalší dôležitý detail: čím rýchlejšie tempo života, tým viac bielkovín budete potrebovať.

Prečo o tom hovoríme?

Je to len to, že väčšina z nás má nedostatok bielkovín, ale ani o tom nevieme. Jedným z týchto dôkazov sú príznaky, ktoré sa objavujú, keď naše telo postráda proteíny.

Pri nedostatku bielkovín nedokáže naše telo úplne odstrániť toxíny, ktoré sú známe ako voľné radikály. Keď sa hromadia, poškodia bunky a zvyšujú riziko ochorenia.

 

Najčastejšími príznakmi nedostatku bielkovín sú:

1. Nespavosť

Keď telu chýba bielkovina, veľmi chceme jesť niečo sladké alebo múčne jedlá. A nadmerné používanie týchto výrobkov v priebehu času spôsobuje pretrvávajúcu nespavosť.

Preto sa odporúča zahrnúť do stravy potraviny bohaté na bielkoviny. Keď do tela príde dostatočný počet bielkovín, zvyčajne zmizne túžba po sladkosti a spánok normalizuje.

2. Kardiovaskulárne problémy

Nedostatok proteínov môže spôsobiť srdcové problémy, ako je diabetes typu 2.

To je tiež príčinou hypoglykémie.

3. Červená kožná vyrážka a vypadávanie vlasov

Keď sa na koži objavujú vyrážky a vlasy začnú výrazne padať, môže to znamenať nedostatok bielkovín a vitamínov B.

Aby sa predišlo tomuto problému, odporúča sa jesť huby, orechy, losos, makrela, sleď, avokádo, karfiol, banány a maliny.

 

Najčastejšími príznakmi nedostatku bielkovín sú:

1. Nespavosť

Keď telu chýba bielkovina, veľmi chceme jesť niečo sladké alebo múčne jedlá. A nadmerné používanie týchto výrobkov v priebehu času spôsobuje pretrvávajúcu nespavosť.

Preto sa odporúča zahrnúť do stravy potraviny bohaté na bielkoviny. Keď do tela príde dostatočný počet bielkovín, zvyčajne zmizne túžba po sladkosti a spánok normalizuje.

2. Kardiovaskulárne problémy

Nedostatok proteínov môže spôsobiť srdcové problémy, ako je diabetes typu 2.

To je tiež príčinou hypoglykémie.

3. Červená kožná vyrážka a vypadávanie vlasov

Keď sa na koži objavujú vyrážky a vlasy začnú výrazne padať, môže to znamenať nedostatok bielkovín a vitamínov B.

Aby sa predišlo tomuto problému, odporúča sa jesť huby, orechy, losos, makrela, sleď, avokádo, karfiol, banány a maliny.

You Might Also Like