7 dôvodov, prečo nemôžete schudnúť nech preto robíte čokoľvek! Nemá to spoločné nič s lenivosťou ani s nezdravým jedlom.

Ak máte pocit, že ste vyskúšali už absolútne všetko – diéty, počítanie kalórií, cvičenie po celé hodiny a stále nie ste spokojní s výsledkami, nevzdávajte sa ešte.

 

Najpravdepodobnejším dôvodom, prečo je tak ťažké stratiť tých pár kíl, je kvôli niečomu inému, ako je Vaša diéta a úroveň fyzickej aktivity….

Dnes sme pre Vás preto zostavili zoznam možných dôvodov, ktoré za tým môžu stáť:

1. Hormonálne zmeny

Počas života ženy, jej telo prechádza hormonálnymi zmenami, ako sa pripravuje na pubertu, tehotenstvo, pôrod a menopauzu. Všetky tieto procesy ovplyvňujú metabolizmus a niekedy môžu spôsobiť prírastok hmotnosti. Hoci je to pre telo ženy úplne prirodzené, môže to niekedy spôsobiť nepríjemnosti.

2. Jete príliš veľa ovocia

Ovocie je považované za zdravé občerstvenie. Je však dôležité mať na pamäti, že niektoré druhy ovocia majú veľa kalórií a obsahujú veľa cukru, ako je glukóza, fruktóza a sacharóza. Spotreba príliš mnohých kalórií z ovocia môže byť dôvodom, prečo Vaše extra váha nemizne.

3. Zdravotné problémy

Zvýšenie telesnej hmotnosti môže byť tiež spôsobená problémami, ktoré sú spojené s gastrointestinálnym traktom v dôsledku toxínov, zápchy, polycystických vaječníkov, ktoré ovplyvňujú produkciu mužských hormónov a poruchy funkcie štítnej žľazy, ktorá spomaľuje tvorbu hormónov.

4. Užívanie liekov

Často sa stáva, že zoznam možných vedľajších účinkov niektorých liekov je tak dlhý, že ich mnoho ľudí radšej úplne ignoruje. Iní ľudia si myslia, že prínos liekov je oveľa dôležitejší ako ich možné vedľajšie účinky. Antidepresíva, antikoncepčné pilulky, antihistaminiká, antipsychotiká, steroidy, beta-blokátory, ktoré sú predpísané na liečbu niektorých ochorení, treba však myslieť aj na ich vedľajšie účinky.

5. Emocionálne prejedanie

Napriek skutočnosti, že stres je s najväčšou pravdepodobnosťou psychologický, môže ovplyvniť Váš vzhľad viac, než si myslíte. Emocionálna závislosť na jedle môže prichádzať v najrôznejších formách:

Odmeňovanie tvrdej práce jedlom.
Jedlo ako spôsob uspokojenia potrieb, ktoré nemajú nič spoločné so samotným jedlom. Napríklad „Čokoláda je skvelé afrodiziakum.“
Jedlo ako antidepresívum: lahodné jedlo Vám dodáva pozitívne emócie.

6. Stres

Mnoho ľudí si myslí, že pocit stresu môže spôsobiť zníženie chuti do jedla a viesť k strate hmotnosti. V skutočnosti je možný aj opak. Keď je Vaše telo pod stresom, začne produkovať viac kortizolu, hormónu, ktorý zvyšuje Vašu chuť do jedla. Je to preto, že Vaše telo cíti, že ste vystresovaní a môžete byť v nebezpečenstve. V dôsledku toho Vaše telo verí, že musí zachrániť Vašu energiu, aby Vás ochránilo.

7. Nedostatok spánku

Mnoho štúdií naznačuje, že medzi nárastom hmotnosti a nedostatkom spánku existuje spojitosť. Takže podľa výskumu americkej spoločnosti Mayo Clinic ľudia, ktorí spia menej ako 6 hodín denne, získavajú na váhe viac ako 11 kilogramov ročne!

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

Upozornenie: Tento článok má len informačný charakter a jedná sa o preklad zo zahraničných webov. Nenahrádza lekársku liečbu, vyšetrenie lekárom ani konzultáciu iným odborným zdravotníckym pracovníkom. Príspevky môžu obsahovať informácie, ktoré sa nezhodujú s názormi redakcie. Všetky potrebné kroky najprv konzultujte so svojím lekárom / lekárnikom.

zdroj: prosvet.cz

You Might Also Like