6 dôležitých zásad, ak chcete naozaj schudnúť pomocou diéty, zameranej na štítnu žľazu

Existujú dve hlavné skupiny ochorení štítnej žľazy – ide o hypotyreózu (zníženú činnosť) a hypertyreózu (zvýšenú činnosť).

 

Hypotyreóza je druhom poruchy, pri ktorej sa v štítnej žľaze tvorí menej hormónov ako by malo.

Pri nedostatku hormónov sa metabolizmus tela spomalí, výsledkom čoho býva priberanie na váhe, únava, suchá pokožka, depresia, nepravidelná menštruácia, zábudlivosť, zápcha, svalové kŕče a pocity chladu.

Hypertyreóza je naopak stav, kedy štítna žľaza produkuje nadbytok hormónov.

Prejavuje sa to potom príznakmi ako sú zvýšená nervozita, stres, chudnutie, búšenie srdca, nadmerné potenie, nespavosť, triašky, opuchy očí či návaly horúčav.

V dnešnom článku sa budeme venovať tomu, ako pomocou diéty a stravy obnoviť činnosť štítnej žľazy pri hypotyreóze, čiže pri jej zníženej činnosti.

Cieľom takejto diéty je obnoviť produkciu dostatočného množstva hormónov a odstrániť vyššie spomínané zdravotné problémy.

Tu nasleduje 6 zásad diéty a životného štýlu zameraných na odstránenie poruchy štítnej žľazy:

1. Odstráňte zo stravy jednoduché cukry

Medzi najčastejšie zdroje jednoduchých cukrov (sacharidov) patria:

  • spracované raňajkové cereálie (často dosladené cukrom)
  • sladené nápoje a minerálky
  • ovocné džúsy
  • potraviny obsahujúce kukuričný alebo glukózovo-fruktózový sirup
  • výrobky z bielej múky
  • bežný rafinovaný cukor

2. Zaveďte do stravy komplexné sacharidy

Výhodou komplexných sacharidov je, že ich telo spracováva oveľa pomalšie ako jednoduché cukry.Tým vám dodajú pocit zasýtenia na dlhšiu dobu a nedochádza pri nich k náhlym výkyvom hladiny krvného cukru.

Navyše, komplexné sacharidy nevedú k vzniku závislosti na cukre.

Ku komplexným sacharidom radíme hlavne:

  • nespracované a nedosladené ovsené vločky
  • surové ovocie obsahujúce prírodnú vlákninu (džúsy sú zbavené vlákniny)
  • celozrnná pšenica, raž, jačmeň a ostatné obilniny
  • hnedá ryža

3.  Majte pravidelný pohyb alebo cvičenie na stimuláciu spaľovania tukov

Pravidelný pohyb pomáha vášmu telu spaľovať tuky a taktiež podporuje odstraňovanie toxínov z tela stimuláciou toku lymfy.

Nemusí to vôbec byť nejaké intenzívne cvičenie. Bude postačovať aktivita strednej intenzity, ako je napríklad rýchla chôdza, bicyklovanie, aerobik či plávanie.

Takáto fyzická aktivita zvýši prekrvenie nielen svalov, ale aj štítnej žľazy, čím v nej naštartuje produkciu potrebných hormónov.

4. Zaraďte kokosový olej do vášho jedálnička

Väčšina rastlinných olejov obsahuje mastné kyseliny, ktoré spomaľujú činnosť vašej štítnej žľazy a spôsobujú tým priberanie na váhe.

Kokosový olej však obsahuje množstvo zdravých tukov. Činnosť štítnej žľazy dokážu zlepšiť hlavne jeho mastné kyseliny so stredne dlhým reťazcom.

Tieto látky navyše zlepšujú citlivosť tela na inzulín, čo ma na chudnutie veľmi priaznivý efekt. Niektoré zdroje dokonca uvádzajú, že samotný kokosový olej dokáže úplne vyliečiť všetky problémy štítnej žľazy.

Tento olej môžete používať surový, ale aj na varenie či pečenie, keďže si aj pri vyšších teplotách zachováva svoje prospešné vlastnosti.

Na podporu metabolizmu je najlepšie užívať ho 20 minút pred hlavným jedlom.

5. Kontrolujte konzumáciu pochutín a dezertov

Väčšina ľudí si zvykne po jedle dopriať dezert, čo však v prípade snách o chudnutie môže byť kontraproduktívne.

Namiesto dezertov po jedle si doprajte zdravú desiatu a olovrant v presnom a pravidelnom čase doobeda a popoludní.

Pomôže vám to dosiahnuť pocit sýtosti a taktiež obmedzí celkové množstvo prijatých kalórií.

6. Zaraďte do jedálnička ďalšie prospešné potraviny pre štítnu žľazu

Jedzte viac orechov a semienok, ktoré obsahujú zdravé tuky podporujúce zdravie vašej štítnej žľazy. Navyše sú bohaté na selén – minerál, čo dramaticky zlepšuje jej stav.

Konzumujte tiež väčšie množstvo omega-3 mastných kyselín (chia, konopné a ľanové semienka, morské ryby). Vhodne sú aj doplnky stravy na báze rybieho oleja.

No a napokon nesmieme zabudnúť ani na nepasterizovaný jablčný ocot. O ňom je známe, že dokáže uviesť telesné hormóny do rovnováhy, znižuje chuť do jedla a zastavuje priberanie.

Jablčný ocot je najlepšie konzumovať tak, že zriedite 2 až 3 čajové lyžičky octu v pohári vody a tú vypijete raz denne medzi hlavnými jedlami, najlepšie ráno pred raňajkami alebo pred obedom.

 

Prečítali ste si článok až do konca? Zaujal Vás? Potom môžte prácu redaktora odmeniť tým, že dáte článku na Facebooku lajk alebo ho budete zdieľať ďakujeme.

Upozornenie: Tento článok má len informačný charakter a jedná sa o preklad zo zahraničných webov. Nenahrádza lekársku liečbu, vyšetrenie lekárom ani konzultáciu iným odborným zdravotníckym pracovníkom. Príspevky môžu obsahovať informácie, ktoré sa nezhodujú s názormi redakcie. Všetky potrebné kroky najprv konzultujte so svojím lekárom / lekárnikom.

PRIDAJTE SA K NÁM!

You Might Also Like