5 jednoduchých cvikov z jógy, ktoré vám pomôžu pri spaľovaní tuku na brušku

Existuje veľa druhov cvičení a cvikov pre krajšiu postavu. Možno to tak nevyzerá, ale jóga je jedným z najúčinnejších cvičení hlavne pri problémových partiách, ako sú bruško, nohy, ruky a zadok. Na rozdiel od iných druhov cvičenia, jógu môže cvičiť takmer každý. Je skvelá pri bolestiach chrbtice, ale aj pre očistu duše.

 

Vyskúšajte týchto 5 cvikov a pri pravidelnom cvičení sami uvidíte, že to naozaj funguje.

Poloha kobry

Táto poloha pomáha posilňovať brušné svalstvo a tiež odbúrava tukové bunky. Posilňuje chrbát a celú vrchnú časť tela. Ľahnite si na podložku smerom bruškom dole, ruky pokrčte a dajte ich dlaňami na zem. Nadýchnite sa a pomaly ťahajte chrbát smerom nahor. Hrudník zakláňajte dozadu a vydržte v tejto polohe 15 až 30 sekúnd. S výdychom sa vráťte do začínajúcej polohy.

Poloha misky

Cvičením tejto pózy posilňujete najmä jadro brušných svalov. Ak chcete premasírovať oblasť bruška, môžete sa v tejto polohe mierne pohupovať dopredu a dozadu. Ľahnite si na brucho a narovnajte končatiny. Pokrčte nohy v kolenách a rukami chyťte členky. Nadýchnite sa a hlavu zdvihnite hore a snažte sa ju zakloniť čo najviac dozadu. Nohy zdvíhame čo najviac do výšky. V pozícii vydržíme 15 až 30 sekúnd. Počas výdychu sa opäť vráťte do vychádzajúcej polohy.

Poloha loďky

Táto pozícia vás zbaví tuku v oblasti pásu a pomôže vám s pretiahnutím chrbta. Ľahnite si na podložku, na chrbát. Ruky položte vedľa tela a dlane budú smerovať nadol. S nádychom sa dvíhajte a majte stále natiahnuté nohy. Pretiahnite špičky a nohy dvíhajte tak vysoko, ako sa len dá. Pomaly zdvíhajte aj hlavu a trup. Ruky by mali byť stále natiahnuté. Nezabudnite dýchať a polohu udržte aspoň 15 sekúnd. S výdychom sa vráťte do pôvodnej polohy.

Poloha dosky

Veľmi známa poloha, ktorá je jednou z najúčinnejších vôbec. Vyzerá ľahko, ale je vcelku náročná na výdrž. Ľahnite si na podložku, na bruško a zdvihnite sa na ruky. Zaprite sa dlaňami a špičkami do podložky. Narovnajte chrbát tak, aby spolu s nohami tvoril jednu priamku. Snažte sa túto polohu udržať čo najdlhšie ako sa bude dať. S výdychom ju zakončite tak, že zídete do kolien.

Poloha uvoľňovania čriev

Touto pozíciou premasírujete vnútorné orgány, najmä črevá a žalúdok. Skvelá poloha ak vás trápia problémy so zápchou alebo zlým metabolizmom. Ľahnite si na chrbát, narovnajte končatiny, ale ruky musia zostať pri tele. S výdychom si pokrčené kolená pomaly prisúvajte k hrudníku a vyviňte mierny tlak na hrudník. Kolená objímajte rukami. S výdychom pomaly zdvihnite hlavu a pritiahnite ju k nohám. Pozíciu držte 60 až 90 sekúnd a zhlboka dýchajte. Následne sa vráťte do vychádzajúcej polohy.

Jóga je skvelým odpočinkovým cvičením a navyše vám tieto cviky pomôžu so svalstvom celého tela, nielen s problémovým bruškom. Základom, ako pri každom cvičení, je pravidelnosť, ale aj zmena stravovania. Cvičiť môžete kedykoľvek a navyše vám to nezaberie ani veľa času.

 

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

You Might Also Like