5 jednoduchých cvikov, ktoré Vám pomôžu od bolesti bedier, kĺbov a kolien!

Viac ako 25% populácie trpí bolesťami v kolenách a verte tomu alebo nie, toto je jednou z najčastejších príčin chronickej bolesti.

V tomto článku vám predstavíme 5 najlepších cvičení ktoré vám ľahko uľaví od bolesti v bedrách, kolenách a chodidiel a určite sa budete cítiť oveľa lepšie!

Chodenie po špičkách

Jedná sa o veľmi jednoduchý cvik, ktorý môžete vykonávať počas domácich prác alebo len tak, keď máte čas. Prechádzajte sa alebo stojte na špičkách. Vďaka tomuto cvičeniu si posilníte svoje lýtka, vaše prsty na nohách a bruška chodidiel.

zdvíhanie päty

Vezmite si stoličku, postavte sa k stene alebo k dverám alebo akýkoľvek predmet o ktorý sa môžete oprieť. Zdvihnite jednu nohu. Pomaly zdvíhajte pätu na druhej nohe, zatiaľ čo stojíte na prstoch. Následne dajte pätu pomaly na zem. Cvik opakujte 10-15x na každú nohu Cvičením si posilníte členky a svaly v jeho oblasti.

Cvičenie s odporom

Na uskutočnenie tohto cviku budete potrebovať posilňovacie gumové pásy. Zafixujte si pás o nohu gauča alebo o akýkoľvek iný pevne stojaci nábytok. Položte si jednu nohu pod druhú a jemne ju ohnite v kolene. Zafixujte si pás o chodidlo. Pomaly pás priťahujte chodidlom k sebe. Opakujte 10-15x na každú nohu.

krúženie členkom

Sadnite si alebo stojte a zdvihnite jednu nohu. Pomaly krúžte chodidlom. Urobte si 10 opakovaní smerom dovnútra a 10 opakovaní smerom von s oboma nohami.

Chodenie po loptičke

nájdite si tenisovú loptičku alebo inú loptu s rovnakým priemerom. Sadnite si na stoličku. Položte si chodidlo na loptu a postavte sa na ňu. Pomaly nôh pritláčajte na loptu a vykonajte pohyb smerom dopredu a následne späť.

Prečítal si si článok až do konca? Zaujal ťa? Potom môžeš prácu redaktora odmeniť tým, že dáš článku na Facebooku lajk alebo ho budeš zdieľať ďakujeme.

You Might Also Like