5 dôvodov prečo by ste kávu na lačný žalúdok vážne piť nemali. Budete prekvapení prečo!

Čerstvo uvarená, voňavá káva sa ráno môže zdať osviežujúca a perfektný začiatok pracovného dňa.

 

Káva je známa predovšetkým pre svoje povzbudzujúce a antioxidačné vlastnosti, vďaka ktorým je neoddeliteľnou súčasťou rannej rutiny pre mnohých z nás. Avšak, pitie kávy s prázdnym žalúdkom so sebou prináša rad nevýhod. Poďme sa pozrieť aké.

1) Kyselina chlorovodíková

Kyselina chlorovodíková je produkovaná žalúdkom a má za úlohu tráviť prijaté potraviny. Ak však do hladného žalúdka dáte šálku kávy, stimulujete tým produkciu kyseliny chlorovodíkovej.

Tá v dôsledku jej vysokej hladiny poškodzuje sliznicu žalúdka. Akonáhle zjete nejakú potravinu, množstvo kyseliny neklesne, avšak začne tráviť nesprávnym spôsobom. Výsledkom je bolestivé brucho, nadúvanie a plynatosť.

2) Vredy

Ľudia, ktorí majú problémy s kyslosťou a syndrómom dráždivého čreva, by sa mali zdržať konzumácie kávy hneď ráno.

Kofeín a kyseliny prítomné v kávových zrnách ovplyvňujú stav sliznice tenkého čreva a spôsobujú podráždenie.

3) Potlačenie normálneho fungovania kortizolu

Naše telo pracuje 24 hodín denne a jedna z jeho funkcií je aj produkcia hormónov. Medzi ne patrí napríklad kortizol, ktorý je zodpovedný za vaše reakcie na nepriaznivé javy.

Tento hormón sa produkuje asi trikrát denne a vtedy, ak ste v strese, alebo vystrašení. Konzumácia kávy na lačný žalúdok však manipuluje s normálnym fungovaním kortizolu a jeho prirodzeným cyklom.
Tento fakt môže v budúcnosti zhoršiť stimulačné účinky kávy.

4) Dehydratácia

Naše telo je po celej noci odpočinku značne dehydrované. Prvé, čo by ste mali urobiť hneď, akonáhle vstanete, je vypiť niekoľko pohárov čistej vody . Ak však začnete deň s kávou, môžete prispieť k celkovej dehydratácii počas dňa.

5) Zhoršujúci krvný tlak

Štúdie preukázali, že konzumácia kávy na prázdny žalúdok, vedie k výraznému zvýšeniu krvného tlaku u ľudí trpiacich hypertenziou.

Takže kedy je ideálny čas na kávu? Najlepšie je si dopriať ráno dobré raňajky a následne v dopoludňajších hodinách si vychutnať šálku dobrej kávy.

To prispeje k normálnemu fungovaniu tela a bude prínosné pre organizmus.

 

Prečítali ste si článok až do konca? Zaujal Vás? Potom môžte prácu redaktora odmeniť tým, že dáte článku na Facebooku lajk alebo ho budete zdieľať ďakujeme.

Upozornenie: Tento článok má len informačný charakter a jedná sa o preklad zo zahraničných webov. Nenahrádza lekársku liečbu, vyšetrenie lekárom ani konzultáciu iným odborným zdravotníckym pracovníkom. Príspevky môžu obsahovať informácie, ktoré sa nezhodujú s názormi redakcie. Všetky potrebné kroky najprv konzultujte so svojím lekárom / lekárnikom.

PRIDAJTE SA K NÁM!

You Might Also Like