4 najhoršie falošné potraviny, ktorým sa oblúkom vyhnite. Toto sú tie najväčšie potravinárske podvody!

Len preto, že potravina, ktorú jete, vonia ako jahoda alebo chutí ako jahoda, ešte neznamená, že naozaj obsahuje jahody. Niekedy je dobré si preveriť, či to, čo jeme, je naozaj pravá potravina alebo len zmes chemikálií a umelých prísad.

Nasledujú 4 najväčšie potravinárske podvody, ktoré by ste už nikdy v živote radšej nemali vložiť do úst.

1/Krabie tyčinky

Zrejme si myslíte, že krabie tyčinky sú vyrobené z kraba. Pravda je však taká, že názov tejto potraviny je viac ako zavádzajúca. Krabie tyčinky sa vyrábajú zo spracovaných morských plodov. Presnejšie, z celkom lacného jemného bieleho rybieho mäsa (nazývaného surimi), ktoré sa dopĺňa rôznymi prídavkami (krabí extrakt, príchuť, korenie atď.)

Surimi je bežne dostupné v rôznych tvaroch, formách a štruktúrach. Často sa využíva na napodobňovanie konzistencie a farby mäsa z homára, kraba a ďalších kôrovcov.

V krabích tyčinkách má táto zmes tvar, ktorý má pripomínať krabie nôžky. Veľkoobchodníci majú takto možnosť využiť lacné rybie mäso a povýšiť ho na chuť tých najdrahších kúskov, ako je krab či homár.

Ryby sú považované za potraviny, ktoré sú pre naše telo vlastne dobré, takže v tomto prípade to celé mohlo byť ešte horšie. Je však potrebné stále myslieť na to, že tieto tyčinky nie sú z mäsa kraba, ale že ide o príliš spracovávaný produkt obsahujúci množstvo umelých prísad.

Sortiment prísad môže zahŕňať aj ďalšie rybie produkty. Obvykle ide o vaječné bielky, oleje, soľ, glutamát sodný. Tiež môže ísť o rôzne škroby a prísady, použité k tomu, aby potravina získala požadovanú štruktúru.

Aj keby ste niekde objavili pravé krabie tyčinky, lepšie to nebude. Mnohé testy mäsa kraba totiž vykazujú vysoké množstvo ťažkých kovov. Bolo by to ako „z blata do kaluže“.

2 / Kuracie nugety

Kuracie nugety zvyčajne obsahujú iba 40% – 50% mäsa, ktoré býva pomleté ​​a potom vysmažené. Zvyšok pochádza skôr z tovární, ako od dodávateľov potravín.

Všetci dobre vieme, že biele kuracie mäso je jedným z najlepších zdrojov živočíšnych bielkovín. Niektoré spoločnosti sa ale rozhodli používať umelé zmesi rôznych kuracích častí, namiesto chudého bieleho kuracieho mäsa.

Tie potom pomelú, osmažia a výsledná hmota sa tvári potom ako mäso. Také kuracie nugety majú ale vysoký obsah tuku, pretože sú obalené v strúhanke a následne osmažené.

Taktiež obsahujú veľa soli a cukru, sú teda aj pomerne kalorické. Pokiaľ ich jete len občas, nezabije vás to. Avšak keďže sú chutné, lacné a jedia sa pohodlne, je jednoduché kupovať ich častejšie.

Navyše, milujú ich aj deti. Horšie jedlo pre nich snáď ani neexistuje. Teda vlastne existuje – kuracie nugety v McDonalde.

3 / Instantný ovocný nápoj Tang (šumienky)

Ide o ovocný nápoj, ktorý sa stal od konca šesťdesiatych rokov, kedy bol uvedený na trh, súčasťou raňajok mnohých Američanov a dnes už aj Európanov. Spočiatku tento nápoj užívali astronauti NASA, preto bol známy tiež ako „nápoj astronautov“.

Určite ste ale na omyle, ak ste si doteraz mysleli, že Tang sa akýmkoľvek spôsobom približuje k ovocnej šťave. Napríklad, v citrusových nápojoch je celkovo vždy veľmi málo skutočnej pomarančovej šťavy. Podľa etikety Tang obsahuje cukor, menej ako 2% pomarančovej šťavy, umelé farbivá a mnoho ďalších prídavkov.

V podstate, väčšina príchute v tomto nápoji nepochádza z pomarančovej šťavy, ale len z umelých a prírodných náhrad. Pre férovosť treba dodať, že podobné zloženie má aj cela paleta ďalších, dnes vyrábaných ovocných nápojov. Oni sú vlastne vyrábané tak, aby iba chutili ako ovocie, ale skutočné ovocie často ani len nevideli.

Svojmu telu urobíte oveľa lepšiu službu, ak si na raňajky doprajete naozajstný odstavený pomaranč či iné ovocie.

4 / Biely chlieb

Už dosť dlhú dobu je známe, že biely chlieb a rafinované obilniny nepatria medzi potraviny s vysokou výživnou hodnotou. Ako už iste viete, celozrnné potraviny sú výborným zdrojom vlákniny a komplexných sacharidov a majú pozitívny vplyv na stav tráviaceho systému.

Ak je však múka spracovaná moc, stráca väčšinu svojich výživných zložiek. Rafinované obilniny potom už neobsahujú komplexné sacharidy, považované za pomaly sa uvoľňujúce zdroj energie. Telo ich absorbuje rýchlo a nepotrebuje veľa času na ich trávenie, čím sa zvyšuje hladina glukózy v krvi.

Počas spracovania pšenice sa z nej odstraňujú klíčky a otruby. Tým sa zároveň stráca aj významná časť jej výživných častí ako vláknina, vitamíny a minerály.

Môžu byť síce dodatočne do múky doplnené, ale väčšinou ide o najlacnejšie minerály a vitamíny, ktoré sa do tela vstrebávajú len veľmi ťažko

Záver

Pri ďalšej návšteve obchodu s potravinami si, ak je to možné, vyberte „pravé“ potraviny. Rozhodne čítajte zloženie výrobkov a sledujte, čo svojmu telu dávate.

„Všetko s mierou“ znie ako celkom dobrá rada, ale pozrime sa na to bližšie …

Niektoré veci by ste jednoducho povedané nemali vkladať do úst. To platí hlavne pre umelé príchute, farbivá a konzervanty. Potraviny, ktoré ich obsahujú vo vysokom množstve, radšej nechajte ležať na policiach v obchode. Pretože, ak to začne robiť dostatočné množstvo ľudí, snáď si potom výrobcovia potravín uvedomí, že tadiaľ cesta nevedie.

 

Nezabudnite článok zdieľať aj s vašimi priatelmi na facebooku!

You Might Also Like